Ryttare i storlek större? (kläder)

Sv: Ryttare i storlek större? (kläder)

Det har funnits andra trådar i detta ämne på buke. Kommer ihåg att det fanns förslag på märken och internet sidor där. Förutom det så kan jag tipsa om stallboden som finns på nätet. Där finns det ridbyxor upp till storlek 50.

Halvt knapplån

Tack för era svar allihop!
Jag läser och begrundar.

TaylorSwift: Tack för omtanken, men storlek 48 är tyvärr för litet.:)

Centaur: Jo jag har hört talas om det. Dock tror jag att min bekanta inte kan genomgå en sån operation pga olika orsaker. Men tack för tanken ändå!:)

Tack allihop för era svar i tråden!
Min bekanta har nu hittat ett ställe där hon kunde beställa ridbyxor i större storlekar - detta tack vare buke!

Hon ringde just till mig och tackade för hjälpen och jag framför nu hennes tack även till er eftersom ni varit delaktiga i min jakt åt henne!

Detta är Buke när Buke är som bäst:love:

givetvis är det så att det är normalen som styr stl på ridkläder. såå många ryttare som behöver större än 48 finns det nog inte. jag kan komma på en enda person som jag träffat på genom alla år jag haft häst som kanske var så stor. det är typ 0.1 %. det tillverkas inte större stl eftersom det inte är lönsamt helt enkelt.

precis samma sak som att alla ridbyxor är för korta i benen för mig, använder bara pikeurs långstl men även dom är för korta.. tråkigt, men så är det bara. det går inte att göra något åt benlängden så det får jag leva med, men stora ryttare har iaf möjligheten att gå ner lite i vikt (kanske man först och främst bör göra av hälsoskäl). eller så kan man kanske be en sömmerska att sy ridbyxor efter ens egna mått?? eller lägga ut byxor så dom passar?

Nä men Tjena!
Har vi "präktiga Pelle" här? :grin:

Vad vet du om det här? Har du själv haft någon typ av överviktsproblem? Verkar inte så.... Du vet väl för sjutton inte ett dugg om de människor du uttalat dig om! Tror du att de (vi) är överviktiga för att det är kul eller? Om det nu vore så enkelt att göra sig av med övervikt som du verkar tro att det är så skulle det väl inte finnas så många överviktiga eller hur? Jag blir väldigt upprörd och fruktansvärt trött på sådana som du som hasplar ur sig saker och inte fattar att andra kan ta illa upp! :mad:

Jag vet inte hur du har lyckats med att bara träffa en enda överviktigt ryttare men det är en annan historia... Jag ser flera, och det gör jag varenda gång jag åker till ridhus, träning eller tävling med min pålle.

// M

Tack allihop för era svar i tråden!
Min bekanta har nu hittat ett ställe där hon kunde beställa ridbyxor i större storlekar - detta tack vare buke!

Hon ringde just till mig och tackade för hjälpen och jag framför nu hennes tack även till er eftersom ni varit delaktiga i min jakt åt henne!

Detta är Buke när Buke är som bäst:love:

Vad bra! :)
Härligt!

// M

trampade tydligen på en öm tå där. :grin:

självklart är det inte lätt. därför skrev jag att "möjligheten finns att gå ner lite i vikt". för det är skadligt för kroppen att vara så tung. om du tolkar det som att alla överviktiga ska se att banta ner sig till size zero så bör du skaffa glasögon!! :crazy:

jag är jäkligt trött på folk som vrider andras ord och tar allt i värsta mening. :mad:

trampade tydligen på en öm tå där. :grin:

självklart är det inte lätt. därför skrev jag att "möjligheten finns att gå ner lite i vikt". för det är skadligt för kroppen att vara så tung. om du tolkar det som att alla överviktiga ska se att banta ner sig till size zero så bör du skaffa glasögon!! :crazy:

jag är jäkligt trött på folk som vrider andras ord och tar allt i värsta mening. :mad:

Suck!
Och var skrev jag något om size zero???
Bara att se dessa eviga kommentarer om att "tjockisar"kan banta är rätt irriterande ska jag säga. :mad:
Det är väl ungefär lika smart som att säga att alla som är för smala borde kunna äta mer och då gå upp i vikt...
Jag vred förresten inte om dina ord, jag påpekade bara upprört att det inte är så lätt som det framstod i ditt inlägg.
Och att det är skadligt för kroppen vet nog alla överviktiga redan :grin:

// M

ÖB`s horsepro finns i storlek 46 & är otroligt rymliga, jag har annars 50-52 i vanliga byxor. Har inga problem alls att knäppa dem & tror säker jag kan ha dem ett bra tag till trots gravidmagen sväller för fullt.

Annars har jag ett par pullon oskodda ridbyxor som är för stora för mig i strl xxl, måste ha skärp för att inte tappa dem ;)
Är knappt använda för jag köpte dem på tradera för att ha nått när magen blev för stor för vanliga ridbyxorna förra graviditeten.
Minns inte vilket märke dom är just nu.

Sen har jag ett par Jacson i strl 46-48 som passar mig fint.

ÖBs byxor tittade jag på här uppe i Gävle och jag tyckte inte att de såg särskilt rymliga ut alls faktiskt.
Men det kan nog skilja ganska mkt kan jag tänka mig, Öb verkar ha lite mysko storlekar.

Själv har jag köpt långa chaps där och trots att jag tog minsta storleken jag hittade så är de väääääldigt rymliga.

Bara att se dessa eviga kommentarer om att "tjockisar"kan banta är rätt irriterande ska jag säga. :mad:

Jag tycker också att det är/känns irriterande. Fast det är ju sant, i vart fall i de allra flesta fall.

Vi kan banta... även om det är svårt.

Finns ju ett fåtal som faktiskt har störningar i ämnesomsättning etc. som gör övervikten men för de flesta av oss är det ju så att vi KAN gå ned i vikt.

Det är väl ungefär lika smart som att säga att alla som är för smala borde kunna äta mer och då gå upp i vikt...

Nja, många av de riktigt smala KAN inte gå upp i vikt. Jag har en väninna som mer eller mindre levde på ostkrokar och kladdkaka i något försök att lägga på sig lite. Jag som är överviktig mådde snudd på illa av att se henne sätta i sig. Resultat på vågen? Inte ett kilo...

TS: kul att din väninna hittade ridkläder! Även om vi är rätt få som drar en större storlek är det ju fantastiskt att det finns. Själv har jag ardennerrumpa vilket gör att i princip alla vanliga ridbyxor kan bli för små över just rumpan. Då är man glad att det finns större storlekar att få fatt i!

Möjligheten att gå ned i vikt finns faktiskt. Det är naivt och förnekande att säga att det inte är så då det inte är många som inte rent fysiskt kan gå ned i vikt. Och nej, det handlar inte om size zero, det handlar om hälsa - för både ryttare och hästar faktiskt.

*uppdatering*

Min bekanta har som jag skrev tidigare beställt hem ett par ridbyxor.
Hon fick hem dem, leveransen gick så fort att vi häpnade bägge två, hade förväntat oss att det skulle ta lite tid.
Och hon har nu ridit i dem och känner sg nöjd.

Tur att de finns de som tänker på de lite större ryttarna.=)

Aha va skönt att hon hittade något...

har inte tänkt på att de faktiskt finns dom som är större än mig som får problem.... jag andvänder hööks storlek 46 jag de funkar..men större vet ja inte... jag har svårt å hitta ridbyxor å är ändå inte jätte jätte stor...riktigt irriterande

Senast ändrad:

Jag har inte heller tänkt på det innan, och det som verkligen störde mig var att det inte ens finns att beställa.
Min bekanta hade kunnat vänta på att ett par byxor i större storlek skulle beställas och komma, men icke.

Nu har hon i alla fall hittat ridbyxor i sin storlek, fick dem ganska omgående och är hittills jättenöjd.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: tanten
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 307
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 216
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka