Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
givetvis är det så att det är normalen som styr stl på ridkläder. såå många ryttare som behöver större än 48 finns det nog inte. jag kan komma på en enda person som jag träffat på genom alla år jag haft häst som kanske var så stor. det är typ 0.1 %. det tillverkas inte större stl eftersom det inte är lönsamt helt enkelt.
precis samma sak som att alla ridbyxor är för korta i benen för mig, använder bara pikeurs långstl men även dom är för korta.. tråkigt, men så är det bara. det går inte att göra något åt benlängden så det får jag leva med, men stora ryttare har iaf möjligheten att gå ner lite i vikt (kanske man först och främst bör göra av hälsoskäl). eller så kan man kanske be en sömmerska att sy ridbyxor efter ens egna mått?? eller lägga ut byxor så dom passar?
Tack allihop för era svar i tråden!
Min bekanta har nu hittat ett ställe där hon kunde beställa ridbyxor i större storlekar - detta tack vare buke!
Hon ringde just till mig och tackade för hjälpen och jag framför nu hennes tack även till er eftersom ni varit delaktiga i min jakt åt henne!
Detta är Buke när Buke är som bäst![]()
trampade tydligen på en öm tå där.
självklart är det inte lätt. därför skrev jag att "möjligheten finns att gå ner lite i vikt". för det är skadligt för kroppen att vara så tung. om du tolkar det som att alla överviktiga ska se att banta ner sig till size zero så bör du skaffa glasögon!!
jag är jäkligt trött på folk som vrider andras ord och tar allt i värsta mening.![]()
Bara att se dessa eviga kommentarer om att "tjockisar"kan banta är rätt irriterande ska jag säga.![]()
Det är väl ungefär lika smart som att säga att alla som är för smala borde kunna äta mer och då gå upp i vikt...
Det finns ett engelskt märke som heter Fuller Fillies som designar ridkläder i storlek 44-52. I deras sortiment finns ridbyxor, shortchaps, tröjor, kavajer och jackor.