Sv: Ryttare föll av när häst jagades
Sen har vi ju faktist problemed med puckade ryttare som har med sig sin hund när dom rider som dom har NOLL koll på!
Det är inte heller så roligt.
Jag var ute och tränade min lilla schäfer kille (i koppel) han är iof två år gammal, absolut inga problem att ha lös, jagar inte, och är lite mattig fortfarande så så fort det kommer någon så kommer han.
När han var åtta veckor så anföll en kompis hund honom, vilket har resulterat i en massa träning för att få honom att inte vara så rädd för andra hundar.
I alla fall så promenerade vi i Erstaviks området när det kommer ett stolpskott till kvinna på sin häst, med en lös hund som hon har NOLL pli på!
Min hund blir jätte stressad och börjar skälla och morra, försöker gömma sig bakom mig, och jag inser att hunden tänker inte stanna trots att hon ropar på den.
Jag frågar henne om det är en hanhund, och det är det.
Hon säger till mig att jag ska "viffta bort" honom!
Känns ju jättekul!
Hennes häst börjar bli jättenervös och snurra runt, och där står jag emellan min jätterädda hund, och hennes hund som jag inte vet något alls om!
Hennes hund börjar spänna sig mot min och det börjar bli riktigt obehagligt, men istället för att sitta av och ta hand om sin jävla hund så rider hon iväg ihopp om att den ska följa med antar jag!
SANSLÖST!
Hunden lyder ett par meter, men vänder sedan och kommer tillbaka medans hon travar iväg!
Gudskelov hade jag med min en väninna som är rädd för hundar (dock inte mina, jag har nämligen en kille till.)
Så jag slänger över hunden till henne och går och ryter i åt den andra hunden, och då äntligen ger den sig iväg efter sin matte som redan är utom synhåll.
Förutom att det var en riktigt otrevlig upplevelse, så har det resulterat i att våran träning har gått tillbaka minst tio steg.
Hon bad inte ens om ursäkt!