Ryttarboken

Estivuz

Trådstartare
I ryttarboken står det först: 1A Kvalificerande hoppningsresultat försäsongskval.
Där har jag skrivit upp två stycken felfria 1,10 rundor. (Jag tävlar debutant så jag behöver bara 1m för att kvala).
På nästa sida finns 2A Kvalificerande hoppningsresultat till högre nivå.
Kan jag även skriva mina två 1,10 rundor där?? Eller måste de kvalen ske efter man har gjort årets starter i debutant?
Hoppas nån fattar hur jag menar...
Och vad är skillnaden på 1A och 1B och 2A och 2B. Standardhoppning + utbildningshoppning?? Är det resultat som inte är uppnådda på en tävling, typ lokal eller regional?

Också sista frågan!
61,5 straff i dressyren, hur räknar jag om det till procent?

Sv: Ryttarboken

I ryttarboken står det först: 1A Kvalificerande hoppningsresultat försäsongskval.
Där har jag skrivit upp två stycken felfria 1,10 rundor. (Jag tävlar debutant så jag behöver bara 1m för att kvala).
På nästa sida finns 2A Kvalificerande hoppningsresultat till högre nivå.
Kan jag även skriva mina två 1,10 rundor där?? Eller måste de kvalen ske efter man har gjort årets starter i debutant?
Hoppas nån fattar hur jag menar...
Och vad är skillnaden på 1A och 1B och 2A och 2B. Standardhoppning + utbildningshoppning?? Är det resultat som inte är uppnådda på en tävling, typ lokal eller regional?

Också sista frågan!
61,5 straff i dressyren, hur räknar jag om det till procent?

Du borde kunna skriva 1.10 rundorna där med, för kvalen behöver inte vara gjorda efter Ft starterna
Utbildningstävling = "klubbtävling, träningstävling"

Istället för att räkna om straffen till procent (vilket jag aldrig har lyckats med) så ta iställetr protakollet och ta den poäng du har fått ihop delat på maxpoängen för det programmet (står oftast högt upp ngn stans) :)

Du borde kunna skriva 1.10 rundorna där med, för kvalen behöver inte vara gjorda efter Ft starterna
Utbildningstävling = "klubbtävling, träningstävling"

Istället för att räkna om straffen till procent (vilket jag aldrig har lyckats med) så ta iställetr protakollet och ta den poäng du har fått ihop delat på maxpoängen för det programmet (står oftast högt upp ngn stans) :)

Aha, vad bra då är jag färdigkvalad till lätt alltså.

Problemet är att jag har tappat bort protokollet! Jag har gått in på klubbens hemsida och där står resultatet men bara straffpoäng i dressyren, alltså inte procenten. I ryttarboken vill de att man ska skriva procent, så det är därför jag skulle vilja räkna om straffen till procent!

Okej, ja då blir de ju lite krångligare. Har försökt på alla möjliga sätt :crazy:

Men de tar ju procenten -hundra * 1,5

Har försökt räkna baklänges, men får det inte att stämma, du får nog testea dig fram

Mitt resultat närmast 61 straff är 59 och det var ca 60 %

Okej, ja då blir de ju lite krångligare. Har försökt på alla möjliga sätt :crazy:

Men de tar ju procenten -hundra * 1,5

Har försökt räkna baklänges, men får det inte att stämma, du får nog testea dig fram

Mitt resultat närmast 61 straff är 59 och det var ca 60 %

Okej.. Jag kanske helt enkelt bara ska skriva straffen från dressyren?
Jag menar, man vet ju på ett ungefär.. Och dessutom spelar ju dressyren inte så himlans stor roll i sammanhanget. Vad är det högsta straffet man får ha för att räknas som godkänt?

59% hade du i dressyren. 60% = 60 straff och 50% = 75 straff som ett exempel.

Det stämmer bra det! 59,0!
Jag letade lite och hittade en påse där protokollet från den tävlingen låg! Hittade även min hoppluva som jag letat efter i flera veckors tid! Så det var ju tur. :D

Liknande trådar

S
Fälttävlan Hej funderar på att kvala en blivande 5-åring till ft-breeders nästa år. Tänkte bara höra lite om kvalreglerna: alternativet man kan...
Svar
14
· Visningar
2 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar