Ryttarboken 2009

Sv: Ryttarboken 2009

Haha, nu tog du allt priset Fio! :devil: Gäller att LÄSA först & SKRIVA sen vettu. ;)

Det står:

Ryttarbok
Varje deltagare ska kunna uppvisa ryttarbok till styrkande av eforderliga prov för Fälttävlansmärke I, godkännande av kvalifikation av fälttävlanstränare för 1*-ig klass samt kvalificerande resultat. I ryttarboken ska förutom kvalificerande resultat antecknas, fallrapporter, varningar och andra för tävlingsdeltagandet avgörande uppgifter. Ryttarbok förs av varje ryttare vad gäller kvalifikationer i form av uppnådda resultat, en bok vad gäller ryttaren själv och en bok för varje häst man rider.

Så vart fyller jag då i RYTTARENS kvalificerande resultat.

Menar du resultat du gjort på andra hästar än de du ska tävla nu eller vad? De har du väl ändå inte så mycket användning för?

Haha, nu tog du allt priset Fio! :devil: Gäller att LÄSA först & SKRIVA sen vettu. ;)

He he jag HAR läst men förstår fortfarande inte VART ryttarens kvalificerande resultat skall skrivas in.
Hästarna har ju en egen bok där man skriver in hästarnas resultat DET har jag fattat ;)

Menar du resultat du gjort på andra hästar än de du ska tävla nu eller vad? De har du väl ändå inte så mycket användning för?

Så ryttarboken skall jag bara använda till att föra in avfallningar och varningar och inget annat då :confused:

Så ryttarboken skall jag bara använda till att föra in avfallningar och varningar och inget annat då :confused:

Nja, det funkar väl som ett ft-kort också, de som tar det fr o m 2009 får väl det inskrivet i ryttarboken istället för på gröna kortet som jag har fattat det. Och sen ska det ju signeras i ryttarboken om man ska upp i * klass.

Men för dig så blir det väl bara till det du skrev.

Nja, det funkar väl som ett ft-kort också, de som tar det fr o m 2009 får väl det inskrivet i ryttarboken istället för på gröna kortet som jag har fattat det. Och sen ska det ju signeras i ryttarboken om man ska upp i * klass.

Men för dig så blir det väl bara till det du skrev.

Men om jag nu skall tävla en annan häst än mina egna så framgår det ju inte någonstans vart JAG som ryttare är kvalad fälttävlansmässigt i ryttarboken.

tex jag skall starta en häst i ** klass som tävlat ** klass med annan ryttare (det här är bara ett exempel så ingen behöver hetsa upp sig) den hästen har sin hästbok med sig och där kan jag fylla i hästens hoppkval med mig då tex men ingenstans i den där ryttarboken framgår det ju att jag överhuvudtaget är kvalad att rida ** klass isåfall får jag ta med mig mina hästars hästböcker som bevis :confused:

Är det någon som fattar eller är jag helt fövirrad :confused:
Visserligen är jag sjuk och har feber men iallafall :D

Men om jag nu skall tävla en annan häst än mina egna så framgår det ju inte någonstans vart JAG som ryttare är kvalad fälttävlansmässigt i ryttarboken.

tex jag skall starta en häst i ** klass som tävlat ** klass med annan ryttare (det här är bara ett exempel så ingen behöver hetsa upp sig) den hästen har sin hästbok med sig och där kan jag fylla i hästens hoppkval med mig då tex men ingenstans i den där ryttarboken framgår det ju att jag överhuvudtaget är kvalad att rida ** klass isåfall får jag ta med mig mina hästars hästböcker som bevis :confused:

Är det någon som fattar eller är jag helt fövirrad :confused:
Visserligen är jag sjuk och har feber men iallafall :D

Nej, du är helt förvirrad, du har helt fel och i o med det är du helt okvalificerad till att nånsin igen starta en FT på alla nivåer what so ever...:devil:

Eller också är det så som det alltid varit, på begäran ska du kunna visa upp resultatlistor alt hänvisa till där du gjort dina kval.

De som man ska fylla i om FT-kortet gäller alltså bara de som tar from 2009 då va? Tänkte för de e ju 100 år sen jag tog mitt å har ingen aning om när det var! :)

Håller med Fio att det ser konstigt ut med 2 delar. Ryttarboken en sak räcker med en.Men i hästdelen borde det även stå med vem det hästen kvalat med så det blir enkelt för de som ska kontrollera dessa då många öht inte har resultatlistor med sig:o. Tror att de som utformat dessa böcker bitit sig själva i svansen för den är sämre än förra årets bok.

Liknande trådar

Distans Räknas Clear Round in under "2 st godkända ritter 40-79 km"...
2
Svar
33
· Visningar
6 418
Senast: CK
·
Tävling Jag håller som bäst på att skaffa mig det som behövs för att kunna börja tävla. :crazy: Läst lite i TR, anmält mig till grönt-kort-kurs...
2
Svar
20
· Visningar
2 805
Dressyr Ja, som rubriken låter...vad är det? Är det något man kan tävla i? :crazy: Då menar jag detta program...
Svar
1
· Visningar
1 620
Körning Ja nu har nya TR kommit ut: TR V 2011 Har inte hunnit läsa allt än, men kommit så långt som till: :D Såå... Vad tycker ni om...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
18 088
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar