Ryttar träning

ellabostrom

Trådstartare
Hej!
Har varit med i en ridolycka och får inte rida på 5-6 veckor!
Har tidigare varit allvarligt sjuk och tappade ridningen otroligt mycket efter det. Dock var det betydligt allvarligare då men det gick ungefär samma tid utan ridning då🥴
Jag är mitt uppe i att börja tävla hästen så vill inte bara gå i väntan på ridning utan hålla igång kroppens muskler man använder i ridningen.
Är det någon som har tips på övningar?
Skulle vilja passa på att träna mycket balans!
Kan inte göra saker som involverar båda armarna då jag brytit den ena & får inte belasta handleden.
Vill hålla uppe kondition och balans & muskler man använder i ridningen!
Tacksam för tips
 
Hej!
Har varit med i en ridolycka och får inte rida på 5-6 veckor!
Har tidigare varit allvarligt sjuk och tappade ridningen otroligt mycket efter det. Dock var det betydligt allvarligare då men det gick ungefär samma tid utan ridning då🥴
Jag är mitt uppe i att börja tävla hästen så vill inte bara gå i väntan på ridning utan hålla igång kroppens muskler man använder i ridningen.
Är det någon som har tips på övningar?
Skulle vilja passa på att träna mycket balans!
Kan inte göra saker som involverar båda armarna då jag brytit den ena & får inte belasta handleden.
Vill hålla uppe kondition och balans & muskler man använder i ridningen!
Tacksam för tips

Första googlingen på youtube



Det finns en massa olika varianter. Sök på balansövningar så kommer det mängder. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 817
Senast: tuaphua
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 002
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 512
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 460
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp