V

vickis-pajala

än en gång har jag varit ute och jagat tre rymmare :devil::devil:
tack och lov så håller dom sig i närheten av hagen
jag har trästacket på ena sidan av hagen och resten är av elband så detta med strömm är uteslutet fram tills vi gjort klart vinterhagarna
mat har dom i hagen en stor HÖbal

hur dom tar sig ut :confused:

hm shettisen hjälper till att putta upp grinden och så drar dom i väg
annars så finns altentivet hoppa över

men hur får jag dom att stanna i hagen :confused:

Sv: rymmare

Det finns nog inte mycket annat än ström som kan hjälpa. Går det inte att fixa det? Du kan väl skruva i isolatorer i trästaketet och även göra en elgrind på insidan av trägrinden? Hjälper inte det så ta på en grimma där du satt fast en antenn (ej vass) så får den en rejäl stöt.

Sv: rymmare

Det finns nog inte mycket annat än ström som kan hjälpa. Går det inte att fixa det? Du kan väl skruva i isolatorer i trästaketet och även göra en elgrind på insidan av trägrinden? Hjälper inte det så ta på en grimma där du satt fast en antenn (ej vass) så får den en rejäl stöt.

strömmen bli i vinterhagen vi har delat av våran stora betes hage i och med att hästarna kommer inte att gå på bete där i sommar
så därför har det blivit så tokigt

tack för tipset här ska det inhandlas :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har precis köpt en häst (6 år) som egentligen är väldigt snäll. Han varken sparkar eller biter så det är absolut ingen...
Svar
10
· Visningar
2 053
Senast: spinxx
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 752
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 254
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 292
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV