Sv: Rykten

Macken22 skrev:
*lånar knapp*

Jag har själv en häst som anser att skritt är lika med takt. Jag kan lova att jag på skrittsträckor blir ifrånriden för att jag hela tiden måste göra halvhalter och ibland även halt. När han sen äntligen skrittar så har han även en långsam skritt.

Han är oftast likadan hemma. Han anser att skritta det kan man göra till och från hagen... Så för mig är skrittsträckorna en "svårighet"

:D :D :D

Macken22 skrev:
Han anser att skritta det kan man göra till och från hagen... Så för mig är skrittsträckorna en "svårighet"

Jag har oxå haft en häst som i princip galopperade i alla tempon från 2 km/h! :eek: Med honom var skrittsträckor definitivt en utmaning. Men jag klarade den! :) Magmusklerna fick jobba hårt. ;)

Visst är skritt en stor svårighet för vissa ekipage. Du skriver att du gör halt om hästen inte slutar takta. Det är ju bra! Det är så det ska vara! :bow: Men det finns vissa som verkar anse att det är för svårt för deras hästar, och att de därför kan slippa!

Om ryttaren inte kan bestämma tempo och gångart är det antigen en dåliga ryttare, eller en för svår häst för den ryttaren. Alla hästar lämpar sig inte heller för distans. Min galopperande galning fick byta distanskarriären mot hoppning. Det hade säkert gått göra vettig distanshäst av honom, men jag fixade det inte.

Det här med att bryta mot regler; skrittsträckor, stopp eller något annat kan också informeras till klubben ryttaren rider för.
Tyvärr kan klubben bli lidande för vad en enskild gör. Klubben kan välja att inte ge licens åt en ryttare som inte uppför sig. Då svider det lite mer.
Men rykten gillar jag inte. Antingen så säger man ifrån eller så får man bita i det sura äpplet för att man inte öppnade munnen.
// Linda

Liknande trådar

Träning Tänkte försöka smyga mig in med min ridtravare här. Jag är medveten om att det finns en ridtravartråd, men jag tycker att det är...
Svar
4
· Visningar
1 550
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 005
Senast: Atalantha
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
6 166
Senast: annathegreatest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025