Sigel
Trådstartare
Har hört ryktet om att placerade i rökulla 100 hade ignorerat de obligatoriska skrittsträckorna på tävlingen. Detta tycker jag är mycker oansvarigt och dumt gjort av dem eftersom det drabbar alla innom sporten. därför vill jag nu säga några väl valda ord om just detta med skritt. för det första tycker jag att de som travar eller galopperar på skrittsträckorna på viken tävling det än kan vara ska anses som fuskare.... sedan förstör dessa ryttare oerhört för arranskören, tex. detta inträffade på ölandsritten förra året. ryttare galopperade på oerhört känslig mark inne på ett naturområde och arranskören hade strängt sagt till att där var det strängt förbjudet att trava......, ändå ignorerades detta, som tur var blev dessa ekipage uteslutna, inte mer än rätt. hade marken där blivit förstörd hade vi kanske inte fått se skymten av en ölandsritt igen.
därför tycker jag att det är allas ansvar att se till att dessa regler om skritt följs. annasr kanske vi inte får så många tävlingar i fortsättningen, det är trotts allt alla de hundratals markägare vi står i tacksamhetsskuld till. utan dem kan vi inte utöva vår sport.
åter till rökulla, vill bara säga det till dessa två ryttare: Tycker ni eran placering är värd någonting, en placering ni fuskat er till??????
tänk er för och detta gäller alla.
därför tycker jag att det är allas ansvar att se till att dessa regler om skritt följs. annasr kanske vi inte får så många tävlingar i fortsättningen, det är trotts allt alla de hundratals markägare vi står i tacksamhetsskuld till. utan dem kan vi inte utöva vår sport.
åter till rökulla, vill bara säga det till dessa två ryttare: Tycker ni eran placering är värd någonting, en placering ni fuskat er till??????
tänk er för och detta gäller alla.