Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
jag ryktar bara före. dels för att själv värma upp musklerna lite och sen för att värma upp hästens muskler... efter ridning borstar jag oftast inte alls eftersom att man inte ska borsta när dom är svettiga(eller blöta över huvud taget) för det bränns..
Ryktar både före och efter. För att se om det uppkommit skador mm. Blodcirkulationen kommer igång både på en själv och hästen. Den "stora" rykten blir nog oftast
före ridningen då jag efteråt masserar och stretchar honom.
Behöver man verkligen rykta hästen så ofta?? OM man nu inte rider dem varje dag?
Jag tycker att hästarna gör putsningen själva på varándra, men jag ryktar alltid hästarna innan och efter varje arbetspass.....men inte de dagar då de gått ute i hagen och är blöta ( som denna tiden just nu är)
De går på lösdrift, men jag har aldrig hört talas att man måste rykta hästen så ofta om man ska låte dem vila..??
Förutom massage av muskler och hårrem så har rykten ett annat syfte också: hästar gör sig av med mycket slaggprodukter via huden- om man ryktar så rensar man bort gamla hudrester och avlägsnar gammal intorkad svett som blockerar porerna...
Har hon gått hårt ett ridpass ryktar jag extra noga efteråt så att musklerna får sig en ordenligt massage.
Annars ryktar jag både före och efter. Nogrannast är jag där sadel och gjord skall ligga. Sen är det ju trevligt om svansen inte är full av sågspån när man rider...
Hundavel & Ras Det är väl rätt vanligt att social osäkerhet och rädslor är värre med män än kvinnor. Min mamma har en sådan hund exempelvis, och den...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.