Ryggsäckar och vandring - Utbruten typ

R

Raderad medlem 6459

Jag har precis köpt en ryggsäck som jag provat en biljon gånger och suktat efter i flera veckor:

img587e1342e3f694.48266615.jpg

Jag får lite magsår av hur dyr den är men den är drömskön att ha på sig, supersmart designad och kommer att vara perfekt på mina vandringar :heart.

Och så köpte jag också ett fodral att ha väskan i ifall att jag behöver checka in ryggsäcken på hemresan när jag reser med den. Dyrt och trist men snäll make bjuckade på det :D.

img587e13466dad52.68301176.jpg

Nu är jag redo för sommarens vandringar och framförallt - för el Camino nästa sommar :heart:).

Senast ändrad av en moderator:
@niphredil Osprey är grymma! Är inne på min andra. :)
Härligt att höra! Jag hörde så otroligt mycket gott om Osprey från en facebookgrupp jag är med i och blev tvungen att prova den och jisses alltså vad skön den är! Riktig dröm att ha på sig. Jag går varje helg med väska nu och den jag har är så obekväm att det är helt gräsligt. Så det blir ruskigt skönt att få gå med den nya sen istället.

Och alltså färgen! :love::love::love::love:

Kunde inte hitta någon ny shoppingtråd efter att sjuan blivit låst så jag startade en ny :). Komsi komsi och visa vad ni shoppat!

Jag har precis köpt en ryggsäck som jag provat en biljon gånger och suktat efter i flera veckor:

Jag får lite magsår av hur dyr den är men den är drömskön att ha på sig, supersmart designad och kommer att vara perfekt på mina vandringar :heart.

Och så köpte jag också ett fodral att ha väskan i ifall att jag behöver checka in ryggsäcken på hemresan när jag reser med den. Dyrt och trist men snäll make bjuckade på det :D.

Nu är jag redo för sommarens vandringar och framförallt - för el Camino nästa sommar :heart:).
Jag älskar ospreay!

Härligt att höra! Jag hörde så otroligt mycket gott om Osprey från en facebookgrupp jag är med i och blev tvungen att prova den och jisses alltså vad skön den är! Riktig dröm att ha på sig. Jag går varje helg med väska nu och den jag har är så obekväm att det är helt gräsligt. Så det blir ruskigt skönt att få gå med den nya sen istället.

Och alltså färgen! :love::love::love::love:

Verkligen så himla fin!
Maken har en mindre ryggsäck från Osprey som jag typ adopterat. Så bra och skön!

Fick hem mina Celine new Audrey häromdagen, sååå fina. Lätt värda sitt pris. Fick hem de mycket snabbare än väntat också :up:

Jag har en axis i vardagen.
Jag har också en 65liters som är 7-8år som jag i hemlighet önskar ska gå sönder eftersom den är toppmatad (frontöppningen Kom året efter) eftersom jag vill ha en med frontöppning, Men det ser ut som om jag får leva med den i minst 20år till....

Min sambo har en transporter 40liter som jag lånat inför min veckolånga resa till England imorgon. Allt får plats som handbagage. Inkl extra skor och ett carrasonnespel i sin låda...

Jag har också en 65liters som är 7-8år som jag i hemlighet önskar ska gå sönder
Jag vägrar köpa nåt större än 40 liter, orkar liksom inte bära särskilt mycket. 36 kändes lite i största laget men jag tänker att man inte måste fylla den.

Jag vägrar köpa nåt större än 40 liter, orkar liksom inte bära särskilt mycket. 36 kändes lite i största laget men jag tänker att man inte måste fylla den.
Fast jag vandrar med tält och kök. Även om vi är två så skulle det inte gå med mindre. Om Man nu inte är en sådan där hurtig "ultralätt" packare som verkar kunna överleva på proteinbars, avsågad tandborste och med en uppdpänd sopsäck istället för tält. Men det är jag för bekväm för.

Fast jag vandrar med tält och kök. Även om vi är två så skulle det inte gå med mindre. Om Man nu inte är en sådan där hurtig "ultralätt" packare som verkar kunna överleva på proteinbars, avsågad tandborste och med en uppdpänd sopsäck istället för tält. Men det är jag för bekväm för.
Och jag vandrar utan tält och har därför en mindre väska :).

Kunde inte hitta någon ny shoppingtråd efter att sjuan blivit låst så jag startade en ny :). Komsi komsi och visa vad ni shoppat!

Stämmer in i kören.
Osprey är helgrymma.
Dom är dyra med det är kvalité ! Jag har använt min dagligen till jobbet i 5 år nu och alltid fullproppad med grejer och hur mkt och tungt jag än lastar den så håller den och känns otroligt välgenomtänkt .

@niphredil Vad tråkigt med färgen!! Blir det behålla den eller köpa en annan? Jag har också hört mycket gott om Osprey förresten kan jag också inflika.
----

Det senaste jag shoppade var denna t-shirt (och ett armband om jag tyvärr inte har bild på), sjukt passande då jag typ lever på banan och vi just då (kom hem för ett par timmar sen) var på cykelsemester jag o mamma o åt massa bananer :P

35493958_1596152947149762_4241121209405669376_n.jpg

Du hade provat den, skrev du. Var det i en annan färgställning? För jag tycker inte att den där ser riktigt rätt ut, sett till andra lila produkter jag sett från Osprey.
Jag har provat den i svart.

När man googlar ser man att den färg jag fick faktiskt är den korrekta, har även fått se bilder i en facebookgrupp jag är med i och alla har väskor i samma färg som den jag fick. Det är alltså färgen på hemsidan som inte stämmer.

Googlad bild på sirrus ruska purple:
IMG_7348.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka