Ryggövningar??

B

Biten

Är det någon som har bra tips på övningar som stärker upp ryggen förutom det vanligaste att gå i backar osv??
 
Kan man tömköra så tycker jag att det är ett jättebra sätt att stärka ryggen man kommer åt hästen och man k n tömma på både rakt och böjt spår...Man kan göra istort sätt allt från marken som man kan från ryggen... Mycket bättre än att longera skulle jag vija påstå, longering sliter ju så mycket, men det är ju min lilla åsikt :D

Tjoohoo!!!
 
Tack för era svar. Det är väl ungefär dessa övningar som jag håller på med. Så det är bara att kämpa på!
 

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: Lejd
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 030
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp