gucci

Trådstartare
Åh varför kan inte hästar prata??? :(
Så fort jag ska sadla min häst så stryker han bak öronen och trampar med bakbenen precis som att han har ont! (fick med sadeln när jag fick honom och den sägs ligga bra) Dock reagerar han inte när jag klämmer och känner på ryggen. Jag drar aldrig sadelgjorden hårt i början heller, men sadelgjorden har han aldrig reagerat på. När man ska sitta upp på honom gör han precis likadant, men han är hur fin som helst att rida!

På grund av det här så vill jag naturligtvis inte rida på han då han antagligen har ont, eller hur? Men varför är han så fin när man rider! Han har gjort såna framsteg, och är positiv i ridningen! Ska kolla sadeln också...
Kanske ska säga att det är en f.d travare som har varit riden sen i oktober, och han är 5 nu i år. Jag har tänkt på växtvärk/träningsvärk också?

Sv: Ryggont??

Kan du inte ta ut en duktig sadelprovare? Att sadeln låg bra när du fick hästen behöver inte betyda att den gör det nu. Du har en ung häst som fortfarande växer och det kan hända en hel del med kroppen på några månader.

Annars kanske ett besök av ET kan ge dig lite vägledning.

Sv: Ryggont??

Jag hade tänkt göra det, men ska ta ut veterinär imorgon för idag när jag longera honom sparkade han bara som om han hade väldigt ont i bak, typ vid knät.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 592
Senast: Sassy
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 234
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 230
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka