Ryggont, diskospondilit

Billiemoon

Trådstartare
Hej!

Just nu ligger vår lilla tjej på 8 månader inne på djursjukhuset efter att ha haft ont i ryggen. De misstänker att hon har diskospondilit så det görs både CT-röntgen och benmärgsprov på henne just nu.

Är det någon här som har erfarenhet av diskospondilit på hund? Dela gärna med er av era erfarenheter. Hur ni märkte det, hur utredningen hos veterinären gick till, behandling och hur tiden efteråt har varit. Både jag och min sambo är lite nedstämda och skulle väldigt gärna vilja veta mer om den här åkomman i väntan på att veterinären ska ringa upp.

Det heter väl diskospondylit ? Och behandlas med antibiotika eller svampmedel, beroende på vad blod/urin prov säger.

Ja, så kanske det heter. Blodprovet har inte visat något förutom förhöjda inflammationsvärden. Enligt vet skulle det synas på CT. CTn var egentligen inbokad till nästa vecka eftersom det kunde ta ett tag innan det syntes. Men våran tjej hade så ont och svarade inte på smärtlindringen som vi hade fått utskrivet vilket gjorde att vet ville göra CTn idag. De kunde dock inte se något avvikande varken på CTn eller benmärgsprovet och har nu fått besked att de inte längre tror att det är diskospondylit. Så nu famlar de återigen i blindo 😣

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: The Beast
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 116
Senast: ameo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 624
Senast: Anonymisten
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 547
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar