Ryggmärgsbedövning - sviter efteråt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ryggmärgsbedövning - sviter efteråt?

Ja, det händer att vårdpersonal använder den felaktiga termen och det gör ju inte livet lättare för patienterna, precis. :(
Och hur avskräckande låter inte ryggMÄRGSbedövning för den oinvigde jämfört med ryggbedövning. ;)

Det lät inget vidare det du var med om. :crazy:
Uppenbarligen visste de inte vad de gjorde eftersom de inte ens vet vad det heter. :D

Ah, tack för förklaringen. Jag fick ju epidural med Lucas, men med Nathalie spinal, och jag kunde inte förstå skillnaden!

Har blivit ryggbedövad vid båda förlossningarna. Ena gången snittat och andra vaginal förlossning. Har inte märkt av några efterreaktioner. Däremot tog inte epiduralen som den skulle när jag födde vaginalt, tyvärr.

Men kan man välja om man vill ha spinal eller epidudural?
Spinal lät ju mkt bättre iaf.
Mn vissa gånger tar ju inte bedövningarna eftersom man lägger in dem försent, det gäller epidural.Kan det hända med spinal oxå?

Som sagt det var babyboom....

Det var meningen att en läkare skulle sätta i nålen men det blev något akut med någon annan...så han fick springa iväg igen...plus massa andra på kö... så det var flera olika sköterskor som gjorde ett antal försök.Så om de fick det eller ej spelade tydligen ingen roll just då?Egentligen hade inte ens sköterskorna tid med mej...

Ja ni anar inte hur det var...springande hysteriskt folk som letar barnmorskor...och de fick springa - ja springa emellan förlossningarna!

Det var rena dårhuset.... :crazy:

Jag fick inga papper självmant heller. Födde barn 90 och 92, men man kunde ringa till lasarettet där man var förlöst så skickade dom hem papperen till en.

Numer får man papper i alla fall. Journalen skickas till ens BM och så får man bibban vid efterkontrollen.

Jaha, lite skillnad då. Fast det var ju ett tag sedan mina föddes.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Då så, då har min Cruss fått på sig sina PG. Det blidde till att limma fast en klippt sula på plattan så att plattan kom upp från...
2
Svar
23
· Visningar
2 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider