Ryggen gör ont!

Acses

Trådstartare
Okej, nu börjar det bli ganska tungt! Magen har börjat puta och brösten har växt 3 kupor sedan jag blev gravid. Och nu har jag ONT! Ryggen smärtar något otroligt och när jag äntligen lägger mig ned på kvällen är jag nästan gråtfärdig. Det plågar mig att tänka att det är ungefär halva tiden kvar = magen kommer växa mer = jag blir ännu tyngre. :crazy:

Jag är ganska vältränad, men har i hela mitt liv haft problem med överrörliga leder, kan dessa vara orsaken till att jag smärtar så tidigt? Har ni några tips och råd till en tjockis som inte har för vana att ranta runt med bröst á la DD? Speciella stödbh:ar? Effetktivare träning av ryggen?

Någon annan som fått smärtor i rygg under graviditet, och hur tidigt/sent kom det?
 
Sv: Ryggen gör ont!

Vilken vecka är du i?

Jag började få lite små ont i vecka 21, och nu har jag ganska ont vissa dagar, det gör skit ont att ta långa steg tex.

Jag har också överrörliga leder, men jag vet inte om det beror på det.

Vila mycket, och som du säger, kanske köpa en bra BH?
 
Sv: Ryggen gör ont!

Jag är i v. 22-23 nu, magen har precis börjat bli "riktig gravidmage" och jag är ju inte fullt så smidig som jag brukar vara :angel: .

Det var dumt av mig att inte tänka på det när jag var in till MVC idag, men man tänker ju inte på det fören det börjar göra ont. :crazy: Jag tror att det är brösten som orsakar det mesta av ryggontet, eftersom jag gått från B till DD kupa under graviditetens gång, all denna extravikt på kort tid känns.

Vet att de som gör bröstinplantat får med speciella stödbh:ar, funderar på om det skulle vara värt att få tag i en sån :o då jag inte tycker att de BH:ar jag provat hittills ger speciellt bra stöd.
 
Sv: Ryggen gör ont!

Jag vet hur det är, jag glömmer jämt bort att fråga BM om saker som jag funderat på tidigare. Egentligen skulle man skriva en lista och ta med sig! :)
 
Sv: Ryggen gör ont!

Ja, jag har tänkt på detta med lista, men jag lyckas gärna glömma det också.
 
Sv: Ryggen gör ont!

Jag också! :angel: :D

Sen kommer jag på allt jag skulle frågat när jag gått ut därifrån! :)
 
Sv: Ryggen gör ont!

Skulle kunna stämma väldigt bra in på mig också. :angel:

/odugling - som glömmer sätter badkaret på fyllning - och en timme senare funderar över varför grannen "dammsugar" så länge.
 
Sv: Ryggen gör ont!

Ta kontakt med sjukgymnastiken och titta även efter om det finns vattengymnastik för gravida där du bor.

Jag har också haft ryggproblem under mina gravidteter. Har tränat på sjukgymnastiken gåt på vattengympan (skööönt) samt fått ackupunktur (på sjukgymnastiken). Förlossningen blir jobbig om du inte tränar din onda rygg.
 
Sv: Ryggen gör ont!

Vattengympa har jag frågat efter, då jag simmar tre dagar i veckan. Men det verkar inte finnas i planen att ha det på vårat simhus som jag förstått.

Ska kontakta sjukgymnasten under dagen och se vad de säger.

Jag har alltid ansett mig själv som tränad. :o Förhoppningsvis är det ingen vanföreställning utan det är bara all den här extravikten som är ovan.
 
Sv: Ryggen gör ont!

Jag har oxå lite ont, mest är det svanken som smärtar, jag försöker hela tiden tänka på hållningen osv.

Men mest är det magen som är obekväm tycker jag, den är otymplig o ivägen o bara... obekväm! Hittar ingen bekväm sovställning o så, men häromnatten kom sambon på en briljant idé! När jag klagade som värst o det bara var jobbigt, kunde inte ligga på rygg, mage (min favorit) är ju omöjligt, på sidan gjorde ont, då klämde han in en kudde som en kil mellan magen o sängen så jag kunde ligga på sidan, otroligt bekvämt o helt plötsligt avlastades hela kroppen kändes det som! Jag sov så gott hela natten! Att jag inte tänkt på det tidigare. Tack sambo :love::bow:

Kanske inte avhjälper ditt problem men kanske ett tips om du har det obekvämt :)
 
Sv: Ryggen gör ont!

Kan du inte få ett bälte?

Två av tjejerna på mitt jobb är också gravida, de har bälten på sig när de arbetar.. Kanske hemma med, känner de inte så väl att jag frågat dem..

Ang förvirring, jag tror det är ett symptom.. Idag gick jag på fel buss på väg hem från BM.. Förstod det inte förrän det var för sent.. :angel:
 
Sv: Ryggen gör ont!

Man har det som ett bälte, rätt tjockt över svanken är det.. Stöttar upp ryggen.. Jag har inget, men funderar på att köpa ett eftersom jag har rätt stora problem med ryggen..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 864
Senast: Lipperta
·
Kropp & Själ Länge sedan jag var aktiv på sidan. Tror att många av er kommer att ropa TROLL för detta som har skett kan inte och ska inte kunna...
Svar
11
· Visningar
1 481
Senast: vallhund
·
Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 700
Senast: skuggi
·
Kropp & Själ Under graviditeten och ett halvår efter hade jag så grymt ont i ryggen, eller egentligen höfterna i första hand. Gick till en...
Svar
9
· Visningar
812
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp