Rygg musklerna

Sv: Rygg musklerna

Klättring, klättring och lite mer klättring. Bara i skritt!

Varför kan du inte rida ut?
cavaletti och gymnastikhoppning är stärkande

Tömkörning fungerar alldeles utmärkt med, både i skog och på banan. över stock och sten, upp och nedför samt rygga i en lätt uppförsbacke..

Bästa sättet att träna upp hästens rygg är utan ryttare. Så tömkörning alternativt long reining.
Och passa ut sadeln! Om sadeln inte passar är det omöjligt att bygga ryggmuskler.

Klättra och Cavaletti så hästen får lyfta benen ordetligt. Rida ut rak ut i skogen är också bra (alltså inte följa stig)

Klättring är bra :)
även hoppa studs..
Hoppas de går bra!

Förutom att hästen ska gå i en bra form så är ju studs/gymnastikhoppning bra, men det kan man ju inte göra jämt.

Ge dig ut i skogen. Kan du inte rida på hästen, så led hästen det är nästan bättre tom :)
Både klättring och lyft över stock och sten..

Jag brukar själv försöka tömköra åtminstonde någon dag/vecka, för då kan man också se hur och när hästen använder sin rygg.
Både över bommar och på rak mark och i skogen.

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Lejd
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
727
Senast: Amha
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 755
Senast: agnes27
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
683
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur