Rygg musklerna

Sv: Rygg musklerna

Klättring, klättring och lite mer klättring. Bara i skritt!

Varför kan du inte rida ut?
cavaletti och gymnastikhoppning är stärkande

Tömkörning fungerar alldeles utmärkt med, både i skog och på banan. över stock och sten, upp och nedför samt rygga i en lätt uppförsbacke..

Bästa sättet att träna upp hästens rygg är utan ryttare. Så tömkörning alternativt long reining.
Och passa ut sadeln! Om sadeln inte passar är det omöjligt att bygga ryggmuskler.

Klättra och Cavaletti så hästen får lyfta benen ordetligt. Rida ut rak ut i skogen är också bra (alltså inte följa stig)

Klättring är bra :)
även hoppa studs..
Hoppas de går bra!

Förutom att hästen ska gå i en bra form så är ju studs/gymnastikhoppning bra, men det kan man ju inte göra jämt.

Ge dig ut i skogen. Kan du inte rida på hästen, så led hästen det är nästan bättre tom :)
Både klättring och lyft över stock och sten..

Jag brukar själv försöka tömköra åtminstonde någon dag/vecka, för då kan man också se hur och när hästen använder sin rygg.
Både över bommar och på rak mark och i skogen.

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
829
Senast: Lejd
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 067
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama