Ryde stigbyglar

caradan

Trådstartare
Någon som har dessa då och kan säga bu eller bä.
Ännu dyrare än de förra jag kollat på men verkar riktigt bra.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240905_165808_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240905_165808_Samsung Internet.jpg
    78,1 KB · Visningar: 135
Jag har sådana och är supernöjd! Alldeles för dyra, men jag fick dem av min älskade make i födelsedagspresent istället för skidsemester. Jag har dock inte trillat av än, så de är inte testade skarpt. Jag gillar att utsidan löser ut helt utan att en liten klack blir kvar.
Den breda fotplattan gör att jag överlever i sadeln som egentligen passar mig väldigt dåligt.
 
Jag har två kompisar som har sånna och båda gillar dem skarpt men säger också att de är bäst för nördiga ryttare med god egen balans.
Nördiga ryttare? 🤣
Jag förstår inte riktigt, förklara gärna det med balansen också!

Ska jag köpa dem är det för att de på nåt magiskt vis ska hjälpa mig att sluta ramla av hela tiden. :angel:

Har testat dem en gång efter en träning, men ska försöka rida en terrängträning med dem en gång också.
 
Fantastiska🙌🏻 Får så otroligt mkt bättre balans i dem. Kan justeras på flera olika punkter, så de passar ryttaren.
 
Nördiga ryttare? 🤣
Jag förstår inte riktigt, förklara gärna det med balansen också!

Ska jag köpa dem är det för att de på nåt magiskt vis ska hjälpa mig att sluta ramla av hela tiden. :angel:

Har testat dem en gång efter en träning, men ska försöka rida en terrängträning med dem en gång också.
Det var min kompis omdöme. Om man verkligen bryr sig om att analysera och fundera på varför det blir på ena eller andra sättet i ridningen, då är de värda pengarna.
 
Nördiga ryttare? 🤣
Jag förstår inte riktigt, förklara gärna det med balansen också!

Ska jag köpa dem är det för att de på nåt magiskt vis ska hjälpa mig att sluta ramla av hela tiden. :angel:

Har testat dem en gång efter en träning, men ska försöka rida en terrängträning med dem en gång också.
Har du kollat på Ophena? :)
 
Jag såg dessa på SIHS förra året, och blev (och är fortfarande) bra sugen på att testa. Just att alla vinklar går att ställa in är det som tilltalar mig. (Jag kan inte riktigt motivera det innan jag åtminstone har en konkret plan på att köpa nästa häst, dock. Men följer tråden med intresse!)
 
Det jag funderar på är om man behöver justera inställningarna mellan olika hästar? Jag rider två olika hästar i samma sadlar, och vinklarna blir ju lite annorlunda beroende på kroppstyp.
Likadant om man flyttar dem mellan hopp- och dressyrsadel?
Nån som vet?
 

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
373
Utrustning Är sugen på nya stigbyglar och har fastnat för Acavallo alupro. Men så såg jag Hansbos Abrivel som ser typ likadan ut med ytterbåge som...
Svar
0
· Visningar
462
Senast: Kristall10
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
288
Senast: Ponylove
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
921
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp