Russhingst!!??!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare timmona
  • Startdatum Startdatum
T

timmona

Har funderat på att betäcka mitt russ sto i år och undrar om nån har förslag på någon fin hingst?
Ska vara godkänd då alltså...!
:bump: :bump:

Sv: Russhingst!!??!

Haj är väldigt fin=)
Hade honom till vårt russsto.. och det blev en superfin avkomma!
Fast han är väl i Finland..=(

Det är lite svårt att ge råd så ospecificerat. Vad har du för sto och vad vill du ha för avkomma?

Har ett russ-sto som har fått 38 poäng på utställning och har endast gått på travet. Hon har en ganska udda stam så de flesta hingstlinjer passar. Vill ha en hingst med god exteriör och med 100 % russblod alltså inget welshinslag. Den ska helst vara så allround som möjligt.

Ja inte mer än ca 30 mil kan jag tänka mig från skåne.

Flyinge hade en russhingst tidigare, men han fanns i alla fall inte med på deras hemsida längre så jag vet inte om de har honom kvar...

Vad vill du använda avkomman till? Ska den gå på travet, ridas eller ställas ut? Om den ska gå på travet så rekommenderar jag inte Haj som någon här gjorde. Hans avkommor KAN inte trava.

Vill du inte ha något welsh inslag alls? Det gallrar ju bort väldigt många fina hingstar.

nja....
står mellan två hingstar nu som jag betsämt mig för...
Antingen Fridhems Jonatan eller Drömprinsen... :) :)

Okej. Hade du tänkt dig något speciellt användningsområde?

Kurt Larsson har en jättefin russhingst som blev godkänd förra året den fick 45 poäng det kan kanske vara något???

Engelbrekt eller Fridhems Jonathan. Engelbrekt är jättefin belönad med 44p. Bra travrekord och ska nog börja tävla i ridning med snart. Dessutom är han lugn när han är iväg på tävlingar och uppför sig bra. :)

Personligen hade valet stått mellan tre hingstar; Tyson II, Raider och Darius Roll.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
688
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 007
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12