Sv: russ??

vikt kan jag inte svara men ett russ har gått horrhälsinge hastrally flera år med två i rockarden hon höll ett hårt tempo av egen vilja i 6mil på två dar.Jag hon var i gått skick och pigg vid målgång båda dagarna . En trossklippare i karl den XII arme var av russstorlek .

Sv: russ??

Dra tex ett traktordäck, eller dra en fyrhjulig vagn?

Russen är starka och med rätt sele kan de dra många gånger sin egen vikt.
Vår hingst Ahtos 808E har tävlat i dragprov med vikter, som traktorpulling fast med häst. De är bara lite större än russen, ölandshästarna. Det kanske är en sport vi ska starta upp här?

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 566
Senast: Derivata
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 895
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
980
Senast: tara
·
Samhälle https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/vgkzqB/da-hojs-elpriset-for-de-flesta-hushall Visste inte att elpriserna går upp sista oktober...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka