Rundsytt Gold medal Alecto, byta Nackdelen?

firren

Trådstartare
Har ett nytt rundsytt Gold Medal Alecto träns hemma från Hööks men gillar inte delen som sitter i nacken.
Har ni några tips vad man kan göra? Ni som har detta träns, har ni bytt det?

Jag har ett Alecto och nackskyddet är ju skitdåligt! Kan tipsa om att Mountain Horse har ett brett anatomiskt i läder ganska billigt. Otto Schumacher har också ett anatomiskt, men betydligt billigare.
Duger det med ett vanligt "rakt" har bland annat Passier, OS och Stübben modeller i läder.

Har ett med och det hänger bara i skåpet för stör mig på nackstycket. Så tackar för tipsen med :)

Nån här som bytt pannbandet? Hur lyckas man :p verkar lite klurigt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: seahawk
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 015
Senast: Nepenthe
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 152
Senast: Lingon
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 012
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar