rundsydd stångtygel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: rundsydd stångtygel

Ok, vi har helt kommit ifrån ämnet, vilket var "rundsydd stångtygel".

Ni som beställde och fick vänta så länge så hoppas jag att ni kontaktade ARN. Den sajten har en stor butik så tror de är hyffsat seriösa.

Sorry TS att det blev off topic. Men ni var många som skrev om er väntan ;) Skall inte upprepas.

Men :eek: Så vill vi ju inte ha det :(

Men annars borde du väl ha en lokal ridsportbutik som kan ta hem en åt dig? Mitt nuvarande kandar har ju rundsydda tyglar och det skulle inte förvåna mig om man kunde beställa tyglarna separat.

Sorry TS att det blev off topic. Men ni var många som skrev om er väntan ;) Skall inte upprepas.

Jodå, jag är medveten och bryr mig inte. Hela högen kom vi ifrån ämnet.

Vad jag menar är att sitter man och väntar så länge på en leverans så tar man väl kontakt antingen med firman för att avbeställa eller med banken för att kräva tillbaka pengarna.

Problemet med dem var att jag avbeställde via mail, telesvar men till slut damp grejjerna ned i brevlådan iaf... tre månader senare med en faktura i paketet.

Hoppas ni har bättre flyt så ni får era kandar (är inte alls nå avis, men köpstoppet är totalt nu) ;)

Jodå, jag är medveten och bryr mig inte. Hela högen kom vi ifrån ämnet.

Vad jag menar är att sitter man och väntar så länge på en leverans så tar man väl kontakt antingen med firman för att avbeställa eller med banken för att kräva tillbaka pengarna.

Skrev väl att jag lämnat tel.meddelanden. Tror att jag pratat med dem ca12 ggr. Jag HAR mailat. Jag avbokade ena grejen sefter 9 veckors väntan. Fick ringa ytterligare 3 ggr om pengarna de lovat returnera... Sorry - nu traskade jag iväg igen.....

Snyggast med rundsydda. Har själv inte ont av gummifordrade. Tycker det är en vanesak.

Skrev väl att jag lämnat tel.meddelanden. Tror att jag pratat med dem ca12 ggr. Jag HAR mailat. Jag avbokade ena grejen sefter 9 veckors väntan. Fick ringa ytterligare 3 ggr om pengarna de lovat returnera... Sorry - nu traskade jag iväg igen.....

Ja men hur gick det sedan?

Snyggast med rundsydda. Har själv inte ont av gummifordrade. Tycker det är en vanesak.

Jag har gummifodrat på tränset och på bridongtygeln på det bruna kandaret och gillar det jätte mycket.

Känns som det skulle bli lite tjockt med gummifodrat på bägge tyglarna.

Jo allt här löst sig till slut. Men man här fått lägga orimlig tid och energi på att ringa och maila. Som sagt 3 ordrar, våra en avbokades efter 9 veckors väntan (pengar tillbaks efter ytterligare några veckor och 3 samtal). En leverans efter 7,5 veckor och då passade inte benskydden (microstorlekar iofs inte shoppens fel). Fick returnera efter 6 samtal (med fel person som tog meddelanden) och 2 mail. Pengar tillbaks efter endast ETT påminnelsesamtal. Men dyrt blev det då de inte tillämpar postorderretur. Sista ordern kom faktiskt på bara 3,5 vecka....

du har väl hubertus? det finns inte lösa tyglar till det, jag har ringt three horses och frågat... :p

os och döbert har rundsydda tyglar.

Ahaaaaa, man kunde ju alltid hoppas :angel: Jag tycker hemskt mycket om mina tyglar i alla fall, väldigt bekväma och snygga. Ja dom har ju garanterat lösa tyglar.

Här har jag visst inte läst. Mitt kandar hade också gummiklädda tyglar. Både stång och bridongtygeln. Helt vidrigt och jag sprättade bums bort gummit. Men det blev inte snyggt. Fula hål efter sömmarna plus att de är ljusbeiga under gummit. Jag har smort vildsint men tycker fortfarande att de är fula. Och för breda! Vill ha en riktigt smal stångtygel och en smal bridongtygel med stroppar. Helt i mjukt läder. Klämde på det där satans OS-tyglarna när jag var i globen..vill ha...men 2700:- för två tyglar...är det verkligen helt friskt..
a062.gif

Hmmmm. Jag skall ju sälja ett kandar. Bägge tyglarna på den är släta och smala. Lika smala. Man kanske ska behålla den ena tygeln.

Men hur smidigt är det att sälja ett platt kandar med rundsydd bridongtygel?

Äh, mitt nuvaraned kandar har en plattsydd nosgrimma och är rundsytt i övrigt :D

Hedwig; Jisses! 2700 var ju inte lite mastigt :eek:

2'700!! Jisses amalia det e ju helt sjukt :eek:
Har möjligtvis inte globus rundsydda? Ngt annat märke måste ju ändå ha

Annars kan manb väl köpa plattsydda och lämmna till skomakaren? Det vore väl smidigt? Jag lämmnade mitt ponnyhack till skomakaren och han visste direkt vad det var och hur han skulle göra för att laga det :)

Dom kan grejen ;) Tror jag i alla fall :o
Man kan ju alltid gå dit och fråga, sen varierar det säkert från skomakare till skomakare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Y
Dressyr Jag har nu fått, och läst :D , nya dressyr-TR. De ändringar som jag tror är av störst intresse för många bukefalister är: Tygel på...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
23 147
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA