Rundsydd bidrongrem?

LadyLusifer

Trådstartare
Behöver hjälp!
Har googlat och googlat, hittar inte för allt i livet om det finns rundsydda bidrongremmar med hakar/innåtvända spännen. Behöver både en svart och en brun. Någon som vet om det finns?

Sv: Rundsydd bidrongrem?

Skulle tro att det är en rundsydd nackrem TS vill ha, så att man t.ex. kan göra om ett träns till kandar.

TS
Har inte sett det, men googlar du tex rundsydd nackrem dyker det upp en sadelmakare högt upp i resultatet som verkar göra fina saker. Hör där om du kan få det uppsytt!

Jeppp en bridongrem :D
Jo har köpt en nosgrimma av henne innan, men det var satan dyrt med en liten rem, suck.
Tänkte om jag hade turen att det fanns färdiga :p

Har funnits i alla fall för jag har haft en sådan rundsydd till ett stigbett för några år sedan.

Kolla på sidor som säljer islandsutrustning. Det är vanligt med enkla nackstycken inom vår disciplin. PMa om du vill att jag länkar några förslag på nätbutiker.

Hittar både bruna och svarta.... men med vanliga spännen :(
Annvänder inte islandsfolket innåtvända spännen?

Tydligen inte :p
Jag har inåtvända spännen på dom nackremmarna jag använder. Det ena är inte rundsytt och det som är rundsytt är från ett rundsytt träns från Knights. Iofs ett billigt träns, betalade väl runt 250:- för det på Tradera, nytt från butik. Men det är ju inte så kul att behöva köpa ett helt träns bara för att få nackremmen.

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
413
Senast: warg
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Tjatter Mycket viktigt! Jag behöver hitta dessa fast svarta och salta. Jag har googlat ihjäl mig utan framgång. De fanns ju en gång i tiden men...
Svar
3
· Visningar
520
Senast: Luff
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ha ett nyckelband med sådant brytspänne i nacken som öppnas om man fastnar eller någon rycker tag och försöker sno det...
Svar
3
· Visningar
375
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar