Rundskuren pad

lwt03001

Trådstartare
Snart får jag hem min westernsadel som är rundskuren men jag har ingen pad. Är nyfiken på vad ni har för paddar till era rundskurna sadlar. Har tittat på Hööks gröna (den är gräslig...) men är rädd för att den blir för lång till min häst som är lite kort i ryggen (sadeln är oxå ganska kort), har även sett att Börjes har en rundskuren pad. Ska nog åka till Scandinavian western i veckan då det ligger nära mig men vill höra era åsikter först. Har en begränsad budjet på ca 1000:-

Till den här hästen:

15183123.jpg

Senast ändrad:
Sv: Rundskuren pad

Har varit inne på den sidan och rekat lite. Men jag tycker att den billigare paden ser ut att vara sämre passform på än den dyrare då den billigare inte är formskuren och jag är rädd för att den ska trycka på manken. Det är väl så att man får vad man betalar för.

Senast ändrad:

Jag har en Börjes Arabian, den är rundskuren och sitter fint på araben.
Tycker den är lite tjock och stel dock, skulle vilja ha en nättare pad.

här är ju scandinavian westerns paddar
http://www.scandinavianwestern.com/paddarfiltar.html

fanns ju en för 675kr. huruvida den är bra eller ej kan jag dock ej svara på. den som kostar lite mer (lite ljusare som kostar 1350kr) är dock kanon! en bekant har en sådan och jag gillar den skarpt! :)

Nu utgår jag från att du i dagsläget har 1000:- som du kan lägga ut,
Om du redan har en pad nu, nöt på den en månad till då och ta 350:- från den månadslönen och köp den dyrare padden, oftast får man vad man betalar för och ska man ändå lägga ut 1000:- är steget upp till 1350:- inte så stort, och då får du ju en pad som du vet att du gillar!

Någon lämplig filt att vika ihop och använda provisoriskt då? Eller kompis att låna en pad av? :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 223
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 167
Senast: lillamy73
·
Utrustning Vad tusan har ni för westernsadlar till era överbyggda hästar? Vi har en quarterhäst som är överbyggd bak och alla sadlar åker fram...
Svar
0
· Visningar
466
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka