Rundcorall

O

Onnie

Hej!

Är det någon här inne som har någon erfarenhet/kunskap om hur mkt det kan kosta att anlägga en rundcorall?! Givetvis beror det på hur stor den här men om jag säger att den ska vara ca 20 m i diameter och med samma botten och underlag som i en paddock. Kostnad för staket tillkommer ju också förstås?! Förslag på hur man bäst anlägger en sådan?! Fördelar/nackdelar!?

///Karin

p.s För min del finns schaktmöjligheter i familjen så egentligen handlar det bara om materialkostnader d.s

Sv: Rundcorall

Jag har inte så stor erfarenhet av rundcoraller men kan berätta om våran. Vet inte hur stor denna är, men underlaget är i alla fall samma som på ridbanorna hos oss. Men det är ju olika vad man föredrar för material, beror på vart man anlägger den osv.

Staketet är i alla fall gjort av vanlig stängselstolp, i trä dock extra höga. Sedan har vi tråd runt. Har fungerat bra! :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag ska förmodligen inom några år ta över mina föräldrars ena gård, och funderar för fullt på vilken verksamhet man skulle kunna ha...
Svar
11
· Visningar
2 146
Senast: WBanna
·
K
Ridning Förhoppningsvis får jag anlägga en liten picadero/paddock hemma. Läste i Hempfling att picaderos i Spanien har måtten ca 11 m i sidan i...
2
Svar
33
· Visningar
5 048
Senast: angelaL
·
O
Western Hej! Är det någon här inne som har någon erfarenhet/kunskap om hur mkt det kan kosta att anlägga en rundcorall?! Givetvis beror det...
Svar
5
· Visningar
1 687
Senast: Jock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama