rundcoral bygge

Mearas

Trådstartare
Hej!

Funderar på att bygga en rundcorall och vill ha så mkt info som möjligt.
Hur gjorde ni?
Vilka förutsättningar fanns? (Sandig mark eller lera, egna maskiner etc)
Hur stor blev den?
Dosering?
Pris?
Använder ni den mkt?
Ev leverantörer?

Den ska användas till att träna åringar i (galoppörer) mestadels för ledarskapsträning. :idea:
Vi har ett bra sandigt underlag med naturlig dränering :)

Mkt tacksam för svar

Sv: rundcoral bygge

Inte jag som gjort, men stallägarna.

Relativt bra "egendränerad" mark. Satt upp telefonstolpar med en diameter på 20 m (pinne i mitten, 10 m snöre ut). Satt stolparna lite lutande utåt. Haft in stenkross nu (ingen matta) som ska sätta sig under vintern av vädret och hästarna som jobbas däri, sen ska något annat på (vet ej vad, sjösand möjligtvis). Kommer nu i början användas måttligt, men när lösdriften byggs ut osv så kommer den användas betydligt mer, även till kurser.

Pris har jag ingen aning om. Leverantörer är nog lokala. Egna maskiner.

Sv: rundcoral bygge

Tack för svaret!

Inge mer som har några erfarenheter att dela med sig :idea:

Liknande trådar

Anläggning Hej allihopa. Nu går vi mot sommaren och vi har tänkt att fixa en ridbana. Ingen dyr historia då den bara kommer att användas av mig...
Svar
12
· Visningar
7 936
Senast: Unafraid
·
A
Anläggning Har läst ridsportförbundets broschyr "Bygga för häst" och ser slantarna fladdra iväg. Har tänkt bygga ridbana, helst 20x40, på...
2 3
Svar
55
· Visningar
23 961
Senast: benson
·
Hästmänniskan Hej Många är vi som ska bygga stall här på forumet:banana: Vi har köpt en gård i Herrljunga som vi ska få till sommaren. Har...
Svar
1
· Visningar
1 024
Senast: jolly_jumper
·
S
Avel Skulle vilja få till en diskussion om hur ni andra hobbyavlare tänker, dvs ni som har runt 1-4 ston (det får man väl ändå kalla...
Svar
19
· Visningar
1 896
Senast: sydney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama