Rundbågshallar?

Blåsippan

Trådstartare
Är det någon här som kan tipsa om var man kan hitta information om vindskydd i form av rundbågshallar? Jag har bara hittat dom dyrare, men vet att det ska finnas billigare också, men var?

Sv: Rundbågshallar?

Vi har nyligen beställt en ifrån Tomas Ohlsson AB som vi väntar på.
Kommer inte ihåg hur stor och priset får jag när fakturan kommer :D
Men den är stor nog för 3 hästar iaf.

En liten fråga är verkligen dessa hallar godkända för hästar?
Jag har bara sett dem på bild och på långt håll. Men enligt Jordbruksverketsregler ska ju en vägg hålla för en hästspark. Det gör inte rena plåtväggar. Så finns det någon sarg eller annat skydd på insidan?

Frågade ut försäljaren till dessa hallar om detta. Men han sa att under de (hur många år det nu va, många iaf) åren han sålt dessa hallar så har det aldrig hänt. Men jag kommer nog klä in hallen en bit upp ändå.

om man tar med lyftbalken inuti måste man ta bort den så hästarna inte slår huvudet ,de 4 strävorna till den viker man upp i taket och knyter fast där så är det lätt att sätta tillbaka lyftbalken sen.Fästöronen till lyftbalken kläder man in med något stötdämpande.läs manualen noga var noga att kryssmäta och vattra in ramen från början.I hörnen blir det en trekant som dom kan fastna i om mab inte grusar igen den. skulle köpa en till om jag behövde .Läs noga om den nedre brädan så den sätts rätt.

när jag kollade upp detta med länsstyrelsen sa de att det inte får vara lägre än 220 nånstans, vilket för min innebar att jag då var tvungen o köpa betydligt större än vad jag hade tänkt mig för att få det godkänt. Köpte 2 uteboxar istället.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
478
Senast: Smulu
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
465
Senast: Fetaost
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka