Messy

Trådstartare
Gjorde en liten bild-hemsida åt min pålle...
hon åkte i mitten av februari, sista bilden är från mitten av maj...
först tyckte jag att hon blev rundare å rundare... men... nu när jag kollar så känns det som att det bara är pälsen som e gone...

ÄR jag blind eller??? liiite rundare, JA, men... SÅ mkt som jag vill, NEJ...
men hon har fri tillgång på hö, får 6-7kg hösilage, 2kg hippo harmoni, å gör ABSOLUT ingenting... de andra i stallet är.. *host* väldigt trivselvikts-runda deluxe :angel:

de som tar hand om henne är verkligen SUPER, så det är absolut ingen kritik mot dem!!!
börjar bara tro att min häst inte KAN bli rund...

hon har noll muskler, men det har man inte när man har vilat i 8 månader!!!

http://hem.bredband.net/nyblin/oki/oki.html

edit: hon fick fibergi i början, ca 2kg + lusern... hon får även chevinal å kalk...
men nu när gräset kommer å hon äter så pass bra med stråfoder så hoppar jag över lusernen... bättre med plats i magen för hö!!! :)
 
Sv: rundare?!

Jag tycker att hon ser mycket bättre ut nu. Hon har blivit rundare, på de första bilderna kunde man ana revbenen, men nu är ju den pälsen borta. Tycker nog att hon var mer uppdragen i vintras.

Är hon ute på foder? Rids hon nu eller?
 
Sv: rundare?!

jag fick heltidsjobb + hade kvar mitt extrajobb (ca 20-30h eller mer/månad) + YTTERLIGARE ett jobb varannan fredag.. så... jag orkade helt enkelt inte med häst på det... :crazy:
slutade på ena å sänkte tiden på heltidsjobbet.. men fortfarande 100-120%/månad...

så, eftersom hästen bara skulle vila så letade jag efter någon som ville ta föl på henne, svårare än vad man kan tro att hitta någon seriös...
så tillslut blev jag tipsad om en jockeys föräldrar som har gård, så jag ringde å BINGO!!! kunde inte bli bättre...
min häst som mestadels har gått själv fick en klok quarterdams sällskap, hon är dessutom matvrak å min pålle insåg väl att vill inte kompis springa så får man väl äta med kompis istället...
så hon går å äter å har det mysigt :)
hästen fick ny blick när jag köpte henne, men sen hon åkte till det stället så har hon fått ännu en gladare blick + blivit BUSIG!! hehe.. tar sig lite friheter att dyka ner i gräset osv.. .så... jag är bara sååå lycklig...
men.. jag trodde att hon skulle öka mkt mer i vikt...
kanske är pällsfällningen som har tagit på henne.. hon såg ju ut som en shettis...
vill ju att hon har något att ta av när hon ska behandlas sen... å börja tömköras... vill inte ha tillbaka mitt galopp-spinko igen :(
hon får gärna vara smal, men SUNT smal...
hon får ännu hellre bli lite rund ;)

kul att du såg NÅN förändring iaf :) hehe...
hon har väl fyllt ut lite över ryggen å rumpan... men inte RUND :(
 

Liknande trådar

Foder & Strö Pålle hade lite "extrahull" nu i höstast, men nu börjar hon tappa... har inte ändrat ridningen nämnvärt, men hon jobbar mkt bättre... vi...
Svar
15
· Visningar
892
Senast: et_flickan
·
Foder & Strö fyllde i alla värden på hippocampus.... Ämne Behov Tilldelat Balans % Kommentar TS 4,5 7,6 68,9 Du...
2
Svar
32
· Visningar
2 419
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp