Runda sporrar + tävling?

Royal

Trådstartare
Jag ska iväg på tävling imorgon och undrar om man får tävla med sporrar med fast kula. Har tyvärr ingen bild. Brukar rida med vanliga raka men då vi nu har klippt han får han skav direkt av sporrarna, (beror inte på attt jag hackar för mycket med sporrarna) Rider hemma med dessa rundade och dom får han inte skav av. Skulle vara jätte tacksam om någon visste då det är ganska akut.

Sv: Runda sporrar + tävling?

Man får väl ha alla typer av sporrar som "inte kan skada hästen", så kula borde ju definitivt vara OK. De vanliga raka sporrarna är ruggigt vassa om man känner efter ordentligt...

Sv: Runda sporrar + tävling?

Man kan knappast säga att raka sporrar är vassa. Knivar är vassa.

Däremot blir det ju mer tryck med dem eftersom man lägger an skänkeln på kanterna och inte på rundade, släta ytor.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar