Rund säng

T

Tispe

Vet någon här inne var man köper en rund säng? Är de jättedyra? Samt- finns det utbud av lakan som passar? Någon här inne som har erfarenhet av att ha sovit i en rund säng? Ägt en rund säng?

Sv: Rund säng

ja, vet att IKEA hade förut, men inte en aning nu. Kolla på blocket kanske nån säljer sin runda.

IKEA! som alla andra redan har svarat.. :D

Jag älskade den runda sängen och jag kommer ihåg att jag ville köpa den när jag var mindre, men mamma tyckte inte det var en lika bra idé. Haha, jag drömmer fortfarande om den sängen!

om det finns lakan till de sängarna har jag inte ens tänkt på.. smart :p

Ikea har haft- kankse någon säljer på billyandfriends sidan. BAra gamla IKEA möbler får säljas där...
Hästen hade också en- men då är den ju dyr... Beg kanske finns...
Lakan köper man nog bara till dubbelsäng o viker in kanterna...

Jag tror IKEA har slutat saluföra Sultan Sandane (den runda). Men det går få tag på den begagnat.

Min pojkväns kusin har en rund säng, så när vi sov där fick vi sova i den. Det märktes väl inte allt för stor skillnad mot en vanlig säng. Visserligen är jag väldigt kort, men sambon märkte inte heller någon skillnad när vi sov. Kommer inte ihåg hur det var med lakanet, men täckena var i alla fall vanliga täcken som han sedan vek in kanterna på när han bäddade.

Snygg och lite annorlunda med en rund säng!

(och ägaren av sängen är förresten 2 m lång, så jag antar att det går bra att sova i en rund säng även om man är lång. :p)

Vet någon här inne var man köper en rund säng? Är de jättedyra? Samt- finns det utbud av lakan som passar? Någon här inne som har erfarenhet av att ha sovit i en rund säng? Ägt en rund säng?
Det har alltid varit min dröm med en rund säng sedan jag var liten (är 25 nu), nån gång i livet ska jag ha en rund säng!!!
Men som de andra sagt, Ikea hade innan och ibland (sällan) dyker de upp på Blocket.

Det har alltid varit min dröm med en rund säng sedan jag var liten (är 25 nu), nån gång i livet ska jag ha en rund säng!!!
Men som de andra sagt, Ikea hade innan och ibland (sällan) dyker de upp på Blocket.
Svarar igen ang lakan, jag är ganska säker på att Ikea hade resårlakan när de sålde sängen men är osäker. Eftersom inte sängen finns kvar finns nog inte heller lakan kvar, men det borde man kunna sy själv om man köper ett dubbellakan och sen syr in resår. (så håller det sig på plats med)

Denna från ANA kanske?
dallas.gif

Eller varför inte denna från Hästens?
Superia_round_env2.jpg

Jag hade en sådan förr, det enda jobbiga var att det inte fanns någon riktig kant eller fram och bak på sängen, sen tar den plats också och svår att placera i ett rum tycker jag, ja och lakan är svår att hitta. Annars var den himmelsk.

Senast ändrad av en moderator:

Tusen tack alla ni som tagit er tid att svara. Jag får leta vidare(Hästens håller nog en aning för hög prisklass för mig...), samt kul att fler än jag känner barnslig glädje inför runda sängar :)
M.v.h

Liknande trådar

Hemmet Om en säng är lite för mjuk hjälper det då att byta bäddmadrass? Det är en kontinentalsäng i ett litet större mått så jag känner inte...
2
Svar
35
· Visningar
848
Hemmet Finns det nån form av vinkeljärn/vinkelbeslag som man kan ha på rundade ytor? Har en pinnstol som börjar bli glapp i pinnarna undertill...
Svar
2
· Visningar
323
Senast: BernT
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 197
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Rasvals-tråd
  • Valp 2025