Rumsrenhet och kamplekar

***Ja fast det är ju skilda saker. ****

Ja, jag insåg nu när jag loggade in att jag missförstod dig lite :)

Tänkte precis lägga in en protest mot pinnkastning när jag såg att du skrivit lite mer längre ner.
En stallägares hund var totalt hispig och uppe i varv och var ständigt framför fötterna på en och la fram pinnar och bollar som den ville att man skulle kasta, och hundägaren uppmuntrade alla att kasta så mycket man orkade. :crazy:
Jycken var riktigt jobbig och smått irriterande.
Jag är en mycket tråkig hundägare, kastar mycket sällan till den ena hunden, samma med den andra om båda är med.
Sheltien blir jättestressad, mycket möjligt för att han aldrig fått lära sig hantera stressen på ett sunt sätt.
Andra kastar jag till ibland, när vi är helt själva.
Mycket svårt för barn (och vuxna har jag märkt) att förstå varför det är tillåtet för en att kasta men inte för alla.

Jo, det är ju så.

Jag har ju en vovve som älskar bollar och blir helglad när *du vet vem* kommer till stallet. Tjjooohooo säger vovven och springer och hämtar en boll för att *du vet vem* ska leka. Men stressad...nä det är hon inte. Uppspelt däremot.

Liknande trådar

Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 280
Senast: Halali
·
Övr. Hund jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra av honom. han är helt besatt av vatten. va har haft honom i några dagar nu och det blir...
2
Svar
24
· Visningar
7 288
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar