M
mjauen
Hur lär man hästen att bli rumsren dvs. bajsa i ett hörn?
Tacksam för alla svar och tips!
Tacksam för alla svar och tips!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gud
Jag behöver verkligen dom här tipsen! Min medryttar häst delar box med min kompis medryttar häst. Ibland när vi kommer dit så ser det ut som en krigszoon "Suckar djupt" Vi har fått mocka ur hela boxen många gånger. Och den är super stor. Hur gör man dom rumsrena när som är två?
Hatar att mocka hos hästar som drar runt allt och där man måste byta ströet varje dag
Jag har också en som bajjar i krubban. Allt låg där efter natten. När jag tog bort den (orkade inte tömma den varje dag) så la hon högarna längs med väggarna och speciellt i höt. Vet inte vilket som är bäst egentligen. En toahink kanske.
Min andra häst är renligare. Lägger bara på två ställen. Kissar alltid på samma ställe.
Ett litet tips... hästar som bajsar i krubban/vattenkoppen har ofta ont i ryggen/rumpan... testa att ta ut en massör ellet ET för genomgång... min häst gjorde det och det har han slutat med nu när massören har varit här några ggr...
Ett litet tips... hästar som bajsar i krubban/vattenkoppen har ofta ont i ryggen/rumpan... testa att ta ut en massör ellet ET för genomgång... min häst gjorde det och det har han slutat med nu när massören har varit här några ggr...