Rullgardin

KisseNova

Trådstartare
Tänkte kolla vad man kan tänkas ha för marginaler för rullgardin i fönster.

Fönstrena är 110 brett och 140 högt. Hur mycket behöver jag lägga till för att det inte ska bli fult ?

Sv: Rullgardin

Nu vet jag inte vad du menar med "för att det inte ska bli fult" (en nedrullad gardin gör allt mörkt, en upprullad gardin syns inte), men däremot behöver du minst 5-10 centimeter på vardera sida för att det ska bli mörkt. Så till ditt fönster skulle jag köpa en rullgardin som är 125-130 cm bred, längden bör vara minst 155-160 cm.

Sv: Rullgardin

Har helt glömt av att skriva här men det blev mått 120 x 170 (enda längden) och det ser rätt hyfsat ut. Kommer ju ha gardiner över rullgardinerna längre fram men jag kommer bo på bottenplan utan en enda persienn i lägenheten så det får duga så länge :)

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
556
Senast: pepp
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 268
Senast: Lisen82
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur