Sv: Ruffian

åhh.. Va fin hon var,,

Är inte så bra på det här med galopphistoria, men har fått en massa gamla minhäst tidningar (sprida nr 1979-1984). Undrar om jag inte läst om henne där med... Vet iallafall att där var serier om andra kända galoppörer.

Kolla gärna in resten av filmerna på galopp på film.

För att det finns andra bra filmer. Ellicat, Pride m fl synns i en del filmer.

jadu man kan alltid fråga sig varför, ett anant ord som brukar dyka upp är om...jag är övertygad om att hon inte hade brutit benet då hade hon vunnit , henens vilja att vara först var för stor.
Ett tips om ni vill läsa mer är Jane Schwartz bok : Ruffian- Burning from the start
också finns det ju klipp på youtube.

åhh.. Va fin hon var,,

Är inte så bra på det här med galopphistoria, men har fått en massa gamla minhäst tidningar (sprida nr 1979-1984). Undrar om jag inte läst om henne där med... Vet iallafall att där var serier om andra kända galoppörer.

Jo det stämmer att hennes historia var med i Min häst. Så var även Humorist, Man O'War bla

Filmer på henne finns på : youtube.com sök bara på Ruffian så får ni upp dem.
Kan inte titta på filmen om det där sista loppet jag börjar bara:cry: på en gång, att se det på bild är en annan sak men att verkligen se det hända..nej tack.

Jo jag gjorde det istället. Tråkigt att se när hon bryter ner :(

Och jockeyn ser alldeles förstörd ut :cry:

Jo det kan man ju förstå att han blev förstörd efter att ha varit med om något sådant, läste om hans karriär efteråt och vad kan man säga mer än att jag tror hon lämnade sina spår hos dem som var med. Inte konstigt om han tog på sig skulden men vad skulle han ha gjort, allt hon ville var att springa. Kolla in den här minnesvideon, grät när jag hörde sången

http://www.youtube.com/watch?v=vGFswkcfqaA

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 892
Senast: Roxy
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: hastflicka
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka