Rubinrot Tillbaka !

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tiga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 645
T

tiga

Det verkar som det hård tränats en hel del de sista året med tanke på Waldhofs sista och NYA video på hingsten Rubinrot. Jätte kul att se hingsten tillbaka i fin form. Alla hingstarna hade ny video, men Tsarevitjs verkar gammal... Synd ville se honom med.

Sv: Rubinrot Tillbaka !

Länkar till hingstägare/hingsthållare undviker vi här, för att inte göra gratisreklam.
Hingsthållarna får gärna lägga länkarna i vår länksamling i stället! (hittas via menyn till vänster)

Tack och lov att det kommit en ny video där han kommer lite mer till sin rätt! Han är lite matt i samlingen och jämfota i piruetten, men kolla in det fantastiska öronspelet han har!!
Jag bara älskar denna hingsten! (kan vara för att jag har en underbar avkomma efter honom med...)

Tack och lov att det kommit en ny video där han kommer lite mer till sin rätt! Han är lite matt i samlingen och jämfota i piruetten, men kolla in det fantastiska öronspelet han har!!
Jag bara älskar denna hingsten! (kan vara för att jag har en underbar avkomma efter honom med...)

Roligt att han verkar vara tillbaka,fin individ.Någon som känner till Rs möderne?

Det verkar som det hård tränats en hel del de sista året med tanke på Waldhofs sista och NYA video på hingsten Rubinrot. Jätte kul att se hingsten tillbaka i fin form. Alla hingstarna hade ny video, men Tsarevitjs verkar gammal... Synd ville se honom med.

Jag tycker han är så seg att klockorna stannar. Allvarligt, går det inte att banta ner honom minst 100 kilo till så han orkar röra sig med något uns av lätthet?

Länkar till hingstägare/hingsthållare undviker vi här, för att inte göra gratisreklam.
Hingsthållarna får gärna lägga länkarna i vår länksamling i stället! (hittas via menyn till vänster)

Eftersom man nu inte får lägga in någon länk:

Han står på Waldhof. Googla på "rubinrot corlensky", så kommer deras hemsida upp som nummer tre.

Jag tycker han är så seg att klockorna stannar. Allvarligt, går det inte att banta ner honom minst 100 kilo till så han orkar röra sig med något uns av lätthet?

Tja, å andra sidan är han otroligt smidig och rörlig, och det mesta ser ju otroligt enkelt ut för honom.

Jag skulle dock inte visat piaffen och passagen i filmen, de ser inte ut att vara färdiga ännu. Och det finns ju mycket annat att briljera med!

Förtjusande hingst med underbar rumpa.

Tur att jag inte har ett halvblodssto hemma. Jisses vad det skulle kunna bli med min lilla utlånade gummiboll e Master.

Cilla
*jag haaaaar slutat föda upp halvblod*

Tja, å andra sidan är han otroligt smidig och rörlig, och det mesta ser ju otroligt enkelt ut för honom.

Jag tycker inte att han ser ut att ha det så lätt. Han har svårt att ändra takten och saknar kvickheten i bakbenen som en tävlingshäst måste ha. Annars funkar inte övergångarna. Att han är överviktig gör att han ser ännu långsammare ut. Jag skulle möjligen använda honom på ett sto där takten måste förbättras, annars är han inte min kopp te.

Tja, man tycker ju olika. Upptagningen i galopp exempelvis ser ju lekande lätt ut, och har en väldigt fin rörlighet och smidighet i traven tycker jag.

Jag skulle gärna ha en häst efter honom!

kl

Jag sålde precis min uppfödning e.Rubinrot, 5 år i år. Hade han blivit ett sto hade jag aldrig sålt honom och jag funderar starkt på att försöka göra en ny om jag hittar ett lämpligt sto. Alltid med på noterna, lättlärd, mjuk i sina rörelser, väldigt snäll, dock med lite nerv ändå. Nu är jag ingen proffsryttare och jag vill syssla med avel, men det ska bli spännande att följa honom. Jag gillar som ni förstår Rubinrot.

Jämfört med förra videon är ju denna klart bättre, även om jag inte tycker att han kommer till sin rätt för han är ju mycket finare egentligen...
Såg honom riden av Stefan Jansson och då hade han minsann inga bekymmer med att han var långsam eller oreglerbar i traven!
Jag har en fyraåring efetr honom med Ceylon på mödernet och han är en fullträff. Rör sig mkt bra med pappas goda takt och ffa. en underbar galopp och efter vår ridtur idag kan jag lugnt påstå att han inte är långsam i alla fall *puh*!!
Tråkigt när videon blir missvisande, efersom många antagligen inte blir så betagna av denna filmsnutten men vi som sett honom gå "riktigt" är nog rätt sålda tror jag :love:

jag tänkte just kommentera det... man kanske ska ta hänsyn till ryttarens kapacitet och förmåga också.
jag ser en mkt fin hingst som verkar ha otroligt lätt för sig.
Och vilke fina avkommor vi sett efter honom:love:

kl

Jag har också hört, visserligen ett rykte, att han ej får bli smal och anledningen till det skulle ha med orsaken till att han buköppnades. Om det är så håller man nog hingsten hellre lite rund än att man riskerar en buköppning igen.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 092
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 983
Senast: mars
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare