E

Esperanza_1980

Min lille älskling har blivit såååå förkyld :cry: Han är jättetät, snörvlar massor och hostar lite emellanåt. Har svårt att sova och jobbigt att äta. (Att alla vi andra i famliljen är dunderförkylda spelar inte så stor roll :p ) Nojig som jag är så är jag livrädd för att skrutten ska drabbats av RS Virus :eek: Ni som har erfarenhet kan väl förklara vilka symtom era barn hade och hur det gick för dem.

Konstigt vad man blir nojig med åldern. När mina andra två barn var spädisar och blev förkylda var jag minsann inte så orolig. Men dem hade jag även sovande på mage för att de gillade det bäst utan att jag var ett dugg orolig. Nu blev det till att införskaff andningslarm med en gång jag märkte att lilleman helst sover på mage. :angel::D

Sv: RS Virus

Ett av tecknen är att bebisen "blåser bubblor" med munnen. Det blir som stora sega såpbubblor.
Min yngsta fick det en vecka gammal, han låg inlagd på sjukhus 1,5 vecka men då fick han även lunginflammation.
Vi åkte in akut då han inte orkade äta utan somna vid bröstet hela tiden för att sen vakna 20 minuter senare vrålhungrig och bara gnällde och grät.
När jag upptäckte att han hade "näsvingefladder"(då syresätter dom dåligt) blev det ilfart till akuten där dom mätte upp en syresättning på 80% som sen sjönk till 70% :crazy:.

Han stannade lite i växten under tiden han var sjuk och hade upprepade lunginflammationer första 1-1,5 året. Ngt känsligare öht för infektioner när han var liten. Men han klarade sig bra trots allt, liten i växten men det börjar han ta igen nu när han är 13 år (kan bero på att vi upptäckte laktosintolerans för ett år sen)

Uuusch! Stackars liten. Skönt att det gick bra ändå. Min skrutt uppvisar inga av de symptomen än iaf. Han var väldigt slö imorse och ville bara äta lite grand, för att sen stensomna. Fast han var nog bara inte riktigt vaken. 2 min efter vaknade han och glufsade i sig massor :D

De trodde att Saga hade RS för ca 1 mån sedan. Tog prov som var neg.

Hon var superförkyld, hostade så hon kräktes och rosslade och pep massor. Ville inte äta och gick ner i vikt. Var rätt borta eller hur man nu ska förklara det. Hade inte speciellt mycket feber typ 38-39 men den gick ner med alvedon.

Nu var detta som sagt inte rs men enligt barnläkaren var det samma symptom fast antagligen någon trevlig släkting till rs som hon hade. Vi var inlagda 2 dygn och fick andas adrenalin och få lite syrgas då även hon hade dålig syresättning.

För mig kom det lite som en chock att hon var så pass sjuk, var på vc och trodde vi skulle få lite bricanyl mot hostan och slutade med en remiss in till barnakuten och en inläggning.

Jag trodde bara man kunde på rs på vinterhalvåren (lite trög är man allt;)) men de sa att det hade haft RS fall ända in i maj månad.

Hoppas din lilla blir bättre snart, jobbigt när de små är sjuka.

De trodde att Saga hade RS för ca 1 mån sedan. Tog prov som var neg.

Hon var superförkyld, hostade så hon kräktes och rosslade och pep massor. Ville inte äta och gick ner i vikt. Var rätt borta eller hur man nu ska förklara det. Hade inte speciellt mycket feber typ 38-39 men den gick ner med alvedon.

Nu var detta som sagt inte rs men enligt barnläkaren var det samma symptom fast antagligen någon trevlig släkting till rs som hon hade. Vi var inlagda 2 dygn och fick andas adrenalin och få lite syrgas då även hon hade dålig syresättning.

För mig kom det lite som en chock att hon var så pass sjuk, var på vc och trodde vi skulle få lite bricanyl mot hostan och slutade med en remiss in till barnakuten och en inläggning.

Jag trodde bara man kunde på rs på vinterhalvåren (lite trög är man allt;)) men de sa att det hade haft RS fall ända in i maj månad.

Hoppas din lilla blir bättre snart, jobbigt när de små är sjuka.

Usch då, inte kul.

Jaså, brukar RS viruset härja på vintern? Isf är det ju mindre risk att det skulle vara det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka