Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Oroar jag mig för .

Min bebis som är 10 veckor har blivit jätteförskyld. hostar . äter inge speciellt bra. har 37.6 i temp.
har "normalt" trånga luftvägar och jag har använt koksalt dagligen sen hon var drygt 2 veckor .jag har använt nezeril då och då .Hon ammas ca varannan timme dag tid och sover från sista ammningen vid 21 till ca 0500.jag försöker få i henne ersättning efter jag ammat då hon stått still ivikt de 2 sista veckorna. Men hon är inte speciellt förtjust i nappflaskan.

Jag ringde till sjukrådgivningen och fick prata med någon underlig filur som tyckte att skulle ge henne nezeril, vätska?,amma mera.Dom brukar ju inte vilja att man använder för mycket nezeril.

Det var helt normalt att hon hostar så hon nästan tappar luften /kräks ??

Så vad ska jag göra ? avakta några dagar eller åka till akuten ?
 
Sv: Rs virus

Finns det möjlighet att få hembesök av en erfaren BVC-syster som kan göra en bedömning? Så slipper du kanske åka till akuten där den lilla kanske utsätts för ännu mer virus bland alla sjuka människor som ev också köar där.
Ändring/tillägg: Jag ser att hon stått stilla 2 v i vikt också, det är ju inte så bra när hon dessutom är sjuk. Jag hade ringt BVC direkt och frågat om du kanske inte borde komma in.
 
Sv: Rs virus

Jag hade nog åkt in på barn (på sjukhuset), jag har för mig att man får åka dit istället för på ordinarie bvc när barnet är under ett år. Oftast är de mer erfarna där. Har det redan blivit värre skulle jag åka in på akuten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt 15-åriga sto har under de tre-fyra senaste dagarna börjat hosta lite smått, någon gång i början av ridpasset men även nu i...
Svar
5
· Visningar
801
Senast: Rubinen
·
Hundhälsa Vad har ni för erfarenheter när det gäller kennelhosta? Jag misstänker att min hund har fått det trots vaccinering. Han började...
Svar
10
· Visningar
1 967
Senast: HeleneK
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 504
Senast: sandrafors
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 784
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp