Royal Ergo ?

Angelique

Trådstartare
har funderat på att köpa en royal ergo då jag hört att den ska va bra för ryggen när man kör tittade på lite bilder och priser..
Min man tittade oxå då kom han på en fråga.. hur hänger man upp den bak på transporten då den är utformad lite annorlunda gemfört med en vanlig speed cart..
Eller tänker jag bar helt fel nu.. hmm:confused:

Sv: Royal Ergo ?

Vi fick plocka av hjulen på den.

Men det är ingen vagn du far och fraktar nå mycket för iafl de jag kört i väger riktigt mycket! I klass med en rockhard. Det är den absolut skönaste vagn jag någonsin kört i och skulle aldrig få för mig att träna häst i annat. Men om du ska lasta och åka iväg och köra fort tex skulle jag se till att ha tillgång till annan vagn för de tillfällena. För den är tung att lyfta upp och de är långa eftersom fotstegen sitter så lågt - vanlig längd kan de slå i fotstegen om de har bra kliv bak.

Men om ni vill frakta den så är det hjulen av och hänga med undersidan mot släpet. Det funkade för mig. :)

På umesläpen behöver man inte ta lös hjulen. Skulle jag ha med mig en vagn pä finkan skulle jag ta en anan vagn. En nakdel med royal ergon är att man siter låkt. Den jag tycker är skön är "polak vagnen " som Anders i umeå sålde tidigare. Har båda vagnarna.

Vi vände helt på vagnen när vi åkte transport med våran,alltså inte upp och ner utan vi vred bara på den, funka på vårat umesläp iaf :)

underbar vagn enligt mig som har problem med svank/rygg. Som det sades här är ju att man sitter väldigt lågt, men det kvittar på min del.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
402
Senast: Pegasus63
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 042
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 880
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka