Rottweiler eller Kelpie?!?!?

L

liten82

Jag är såå sugen på att skaffa en valp till sommaren, men jag är i valet och kvalet, Rottweiler lr Kelpie??
Anledningen till att jag valde att köpa Midas istället för en Rottis till var för att jag var LIVRÄDD att få en till hund med hd problem :(
Sen är ju en Kelpie väldigt tacksam att träna med, jag kan utan problem köra inkallning 50ggr, med samma fart varje gång!
Meeen, samtidigt är han ju väldigt fartfylld/lättstressad i övrigt också, vilket inte passar mej alla gånger :(
Någon som har tips på ngn bra Rottweiler kennel?
 
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

Jag kollade på blandannat kinesisknakenhund och Bullmastiff innan jag valde rottis för ett antal år sen...men nu är jag fast i "min" ras...Så visst kan man gilla vitt skilda raser.

Mitt tips är att kontakta rottweilerklubben, dom kan hänvisa dig till kennlar. Sen är det en bra ide att kolla upp skk hunddata vad de olika kennlarnas hundar har presterat. Det är enkelt att skriva ut meriter på privata hemsidor som kanske inte riktigt stämmer överens med verkligheten.

Olika kennlar kan ha VÄLDIGT olika temperament på rottisar. Besök gärna fler kennlar för att komma fram till vilken sorts rottis som passar just dig.
Personligen är jag väldigt nöjd med min yngre hunds kennel. Türingen`s kommer han ifrån. Deras hundar är ofta öppna och sociala och aktiva inom både bruks/lydnadstävlingar samt utställnung.
 
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

Jag har varit inne på en belgare(Malenois) också. Eller Borderterrier :)
Men det är sååå svårt...
 
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

Jo, jag ska kolla runt lite... Jag har varit på kurs för Madde Daleos som har Daleos kennel (dock var det många år sedan..) men jag minns att jag tyckte att hennes hundar var hemskt fina och trevliga!
 
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

*skrattar* Skulle nog inte påstå att Rottisen är som en volvo

( Ropar efter PIRU el JADZIA )
 
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

Jadzias Rottweiler räknas väl som en trabant. Det mesta saknas om ska förklara sig lite :p
Men hennes är ju igentligen ingen Rottweiler utan en Collie i Rottweilerkostym :devil:
 
Senast ändrad:
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

Och när jag gick MH med min collie var det en rottweileruppfödare bland åskådarna som utbrast: "Han beter sig ju nästan som en rottweiler!". Hon blev superimpad... ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 190
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 235
Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 341
Senast: pumah
·
C
Hästhantering Jag köpte min första häst för 10 mån sen. Ett islandssto som blir 11 år i år en häst som jag käpte med hjärtat och inte hjärnan om man...
Svar
12
· Visningar
1 785
Senast: Cosmic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp