Rottis-tik 8½ månad

Sv: Rottis-tik 8½ månad

Det har jag inte tänkt på, men det kan nog stämma att hon är lite sluttande bak. Tror dock att det beror på att hon är lite dåligt musklad. Ur en annan vinkel ser hon ut såhär:

Hon är en liten värmländska från Energicas. Mamman heter Energicas Adrenaline och pappa är Türingens Fenomenal.

Samma pappa som till min ena grabb ! :) Gillar Fenno skarpt.

40 kg drygt....vet ej höjd,men hon är ganska "normalstor men väldigt bred..försöker hålla henne så smärt o smidig de går....hon har tyvärr hjärtfel,Aortastenos:(....men jag håller tummarna att hon ska få leva utan komplikationer läääänge:love:

:love: Älskar rottisar :love:, men har aldrig haft nån egen... Haft andra hund med varierat humör.
Passade min fd instruktörs 2 rottisar o blev KÄÄR :love: Tillhörde tidigare den skara som tyckte dom verkade bara vassa o opålitliga :crazy:, men inte efter det!!! Så otroligt hängivna o roliga att arbeta med! Önskar en hund med motor o stor arbetsvilja men även viss vaktinstinkt då vi bor på gård o sambon reser en hel del...:crazy:
Tänker träna & tävla bruks, kanske utställning (men det är inget jag gjort tidigare så jag vet inte om jag tycker det är kul..)
Gillar inte den "gamla tyska" stammen som är ngt mer lågställd utan lite mer "sporthund".

Nu till er hjälp! Vad ska man tänka på vid köp av rottis?

Vilka uppfödare är "bättre" o vilka ska man "akta" sig för? Bor på västkusten, men är villig att åka långt för "rätt hund" ;)
Vad har rasen för nackdelar som man ska ha koll på? Höftproblem el dylikt? Extra känsliga för ngt?

Vill veta ALLT jag behöver!! Kom igen nu alla bukefalister, ös på med all er kunskap! :bow: :D :bow:

Rottweilerklubben kan rekommendera dig till en lämplig kennel. Vilken kennel som är bäst för just dig beror på vilken typ av rotis du söker.

Kul :) Har hört mycket gott om hans avkommor, tycker de förekommer i resultatlistor från alla möjliga tävlingar också.

Tack det ska jag kolla :idea:

Önskar ändå lite "allmänråd" nu från alla bukefalister som bara längtar efter att få berätta om favvohunden rottisen..:banana:

Har nämligen en sambo som lever kvar i en värld där rottisen är farlig :devil:, han är rädd för att bli biten :confused: att rottisar är en agressiv hund :confused: Jag vet vad rottisen står för men hur övertalar jag min inskrängta partner? :o

Kort, varför vill man ha en rottis?

Kör hårt mina vänner :bump::bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Valp 2025
  • lagom smakligt men bra torrfoder

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • 70-talet, extra vikt?
  • Köpt dyr häst med problem