Rotera film?

Hoppelhase

Trådstartare
Jag har en ovana att alltid ha kameran pa högkant när jag spelar in sma videos med min digitalkamera, vilket gör att filmerna ligger ner när man tittar pa dem pa datorn. Är det nagon som vet nagot (gratis?) program som man kan rotera filmer med? Eller nagon som skulle kunna rotera en liten film till mig? Eller maste man helt enkelt fa nackspärr för att kunna njuta av teknikens under? :)
 
Jag har gjort samma misstag några gånger. Eftersom jag ofta tar bilder på högkant är det väldigt lätt att råka hålla kameran så när man filmar också.

Jag tror att de flesta videoredigeringsprogrammen klarar av att rotera filmerna. Jag har hittat ett program som jag tänkt prova. VideoMatch heter det. Jag har inte hunnit prova det än, så jag vet inte hur bra det är. Men det ska i alla fall klara av rotation.
 
Jag har en Olympus C3040. Men den är gammal nu, så den kan jag inte rekommendera. Den duger, men det finns säkerligen nyare kameror som är bättre. Jag skulle vilja byta, och då satsa på en digital systemkamera. Men just nu har jag tyvärr inte riktigt råd att lägga ut runt 10 000 kr.
 
Vill du ha kvalitet kan jag nog inte rekommendera min kamera, däremot om du vill ha en billig. :smirk: Det är en JenOptik C2.1, som kostade kanske 50 Euro. Jag fick den i present, hade jag fatt välja hade jag hellre fatt lite pengar och sedan sparat ihop till en bättre kamera.

Fast jag maste säga att jag är imponerad av min lilla kamera med tanke pa priset. Det följde inte med nagot memory card (svenska? minneskort? :confused:), men med inbyggda minnet kan jag ta ca 20-25 bilder med högsta kvaliteten och mellersta storleken (1600x1200), spela in 60s film, eller 30 min ljud. Den har automatiskt och manuellt fotoval, 4x zoom, detaljinställning, och webcamläge. Färgerna och detaljerna blir förvanansvärt bra, den behöver inte jättebra ljus, och blixten är okej. Man märker att den är billig pa att det tar rätt länge efter man tryckt pa knappen innan bilden tas, och den är dalig pa att ta kort pa nagot som rör sig, men det brukar inte dyra digitalkameror fixa sa bra heller. Exempel pa bild jag tagit.

Det är alltsa ingen superkamera, men för sitt pris tycker jag att den är mer än helt okej. :idea:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag rakade titta pa Engelsons hundforar klader nar nagon har pa Buke namnde den jackan. Nu ar jag nog lite kar. Jag vill ha en lila...
Svar
6
· Visningar
783
Kultur Snubblade precis över programmet Arvinge Okänd på SVT play, men efter att ha sett ett avsnitt så undrar jag lite. Premissen, för er som...
2
Svar
33
· Visningar
3 348
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 353
Senast: Disen
·
Övr. Hund Som ett led I var kamp mot radslor mot framlingar (utan hund) var vi igar inne I stan och promenerade runt med godispasen. Allt gick...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp