Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har ni för ljud som röstkommando till era pållar?
T.ex, vid halt, skritt, trav, galopp, backa etc. Skriv gärna mer om ni har
Varför skulle det vara fel?Hästarna använder oxå olika tonlägen sinsi mellan.Jag rider oxå dressyr(tävlar iof inte nu för tiden)Men bara för att jag använder röstkomando betyder det ju inte att jag alltid sitter och ger rösthjälper. vore väl ändå befängt att tro?Men vid tömkörning longering och annan hantering på marken är ju röstkomando förträffligt tillsammans med kroppspårket.Att hästen inte förstår inebörden av orden är väl ganska självklart men dom är inte dummare än att dom kan utskilja olika läten och begripa vad som menas när dom utalas.Är ju bara att se på ridskolehästarna som faktiskt många av dem känner igen de olika komandoorden som ridläraren säger och handlar efter dem. 8 sega ponnyer på lektion stannar väldigt lätt för "göööör haaaaalt" t.extycker det är fel för det känns bara dumt och det låter även dumt på tävling..
Samma här.hahahahahaha tack gode gud att det finns fler vettiga människor...efter flertal år utan hästar har jag börjat om igen och döm om min förvåning när man blir "anklagad" för att ha gått NH kurser...nope inte en ända...bara sunt hästvett...