F
Fruentimber
Fast du är väl inte född -64 ?
edit: åååh varför vill den inte?
Haha, nu behöver jag en förklaring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast du är väl inte född -64 ?
edit: åååh varför vill den inte?
Haha, nu behöver jag en förklaring.
Fast du är ju lika gammal som mig typ? Och inte min pappa?
Åh puh. Jag trodde du "avslöjade" att du också var boomer!Ja, jag är född 87?
Jag beklagade alltså att användarens syster var född ett årtal som räknas inom boomer-födelseåren!
Åh puh. Jag trodde du "avslöjade" att du också var boomer!
Tänkte att nu hade jag missat något vitalt!
En boomersavkommaÄr man inte en boomer om man är född på åttiotalet?! Vad är man då?
Är man inte en boomer om man är född på åttiotalet?! Vad är man då?
Men typ? Jag trodde allt före millenials var boomers?En boomersavkomma
Men typ? Jag trodde allt före millenials var boomers?
Jag tycker nog att de runt förtio ofta är större boomers än boomersarna i så fall.Men gud, nej?! Boomers är alltså den äldre generationen som inte växte upp med dator och dylikt, född mellan 46-64.
Jag trodde de var yngre. Alltså jag ger upp!Men du kan ju inte bara hoppa över Gen Y, Gen X och Gen Z?!
Du räknas till Generation y/ Millennials (om du är född efter -82 men innan -04).Jag tycker nog att de runt förtio ofta är större boomers än boomersarna i så fall.
Jag tycker nog att de runt förtio ofta är större boomers än boomersarna i så fall.
Generation XMen vad är man mellan boomer och gen Y?
Du glömde lägga till att de gärna hänger på Facebook, när de flesta andra har övergett det skeppet. (Jag frågade en yngre släkting om han hade FB - han skrattade åt mig. )Nja, det håller jag inte med om. Boomers kännetecknas ju av lite bakåtsträveri och lätt faktaresistens, i stil med "skiter i om det inte är sant det är förjävligt ändå" och klassikern Livets Hårda Skola (icke-ironiskt) som utbildningsstatus, samt överlag ganska dålig netikett. Den generation som vi myntat begreppet mansplaining av, t ex. Dvs en äldre generation som omger sig av andra strukturer och normer än de som är 40 idag.
Blev lite förvirrad därGeneration X
Det är myntat från en bok (tror jag det är).Hur kan man vara en millenial om man är född på åttiotalet? Det borde ju helt logiskt vara om man är född någon gång på tvåtusentalet.