Rörflen vs halm?

Delfinarie

Trådstartare
Hej.
Jag har en fråga som jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig med. Det är så här att vi har alltid haft halm i våra hus till killarna (dom är ute dygnet runt ) nu är halmen en bristvara tyvärr där vi bor. Men, nu har jag blivit erbjuden att köpa rörflen och har ingen som helst erfarenhet av det som strö till hästar :confused:
Är det någon av er på Bukes som själv har lr har haft det som strö i liggghallar och kan/vill dela med er av er erfarenhet av detta :bow:

Hej.
Jag har en fråga som jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig med. Det är så här att vi har alltid haft halm i våra hus till killarna (dom är ute dygnet runt ) nu är halmen en bristvara tyvärr där vi bor. Men, nu har jag blivit erbjuden att köpa rörflen och har ingen som helst erfarenhet av det som strö till hästar :confused:
Är det någon av er på Bukes som själv har lr har haft det som strö i liggghallar och kan/vill dela med er av er erfarenhet av detta :bow:

Om du googlar på rörflen och sen klickar in på jordbruksverket och vidare till en SLU studie i högermarginalen kan du läsa mer.

Men summa summarum, det funkar lika bra

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 848
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 995
Senast: kma
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 491
Senast: Pyrran
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka