Min ponny har svårt att hålla rätt galopp på böjt spår, slår om och går i korsgalopp.Han länger inte på stegen fram och sätter inte baken under sig tillräckligt.Detta har varit problem under lång tid nu och massören jag haft har konstaterat att han är väldigt spänd i sina muskler i bakpartiet. Han har även bockat en del vid hoppning ibland och sparkat mot min höger skänkel. Detta just när jag kommer i otakt under galoppen. Massören konstaterade att han var öm i ländryggen och att han ville sparka mot henne när hon försökte massera höger lårmuskel där hon även tyckte att det kändes som en knuta.Vi har tidigare röngat frambenen och höger bakknä men inget konstigt fanns då.Tränarna har sagt att han varit dåligt musklad för att orka hålla runt i galoppen och idag går det bra när jag rider dressyr men inte vid hoppningen. När man rider i lätt sits så funkar det inte, då slår han om till korsgalopp. Vi har haft equiteraupeter som sagt att han har haft låsningar i korsryggen och han har tillfälligt blivit bättre efter behandling. Nu undrar jag om han någonsin kommer att bli bra och hur i så fall?