P
prallan
Jag läste om ett dräktigt sto som röntgades, gör man det? Jag menar, gravida kvinnor håller man väl från röntgen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SJälvklart, jag hade inte Er i syfte i min ursprungsfråga, jag visste inte att ditt sto var röntgat, jag visste inte att du skulle svara här men eftersomjag kom ihåg att det var nåt knas, vill jag fråga.Förlossningskomplikationer kan komma oavsett liksom.
Ok, diskuterades det några "pros and cons"? Eller görs/gjordes det utan betänkligheter?
Jag läste om ett dräktigt sto som röntgades, gör man det? Jag menar, gravida kvinnor håller man väl från röntgen.
Det var ingenting som diskuterades alls. Dessutom så hade vi ju inte speciellt jättemånga val heller om vi ville veta vad som var fel på stoet heller. Antingen får stoet lida ännu mer än vad hon redan gör och vi skiter i att bota problemet, eller så tar man reda på vad som är fel så man kan göra någonting åt det.Ok, diskuterades det några "pros and cons"?
Men var det verkligen röntgen man väntade på, eller var det att flytta stoet, göra henne orolig mm??Jag vet att vi har haft dräktiga ston i stallet som behövdes röntagas då väntade dom pga att det var så tidigt i dräktigheten att dom inte ville riskera den när det fortfarande var så osäkert, och då sas det även att en av anledningarna att dom kunde tänka sig att röntga stoet fast hon var dräktig var att det var ganska "långt bort" från magen.
Så hos dom ansågs det inte som riskfritt att röntga dräktiga ston.
/Camilla