Roll over skor

ztsu

Trådstartare
Nu börjar det närma sig köp för mig och jag försöker googla på både det ena och det andra, ibland utan framgång. Som nu. Därför frågar jag här, ni brukar sitta inne med information om det mesta :)

Hästen jag skall köpa har roll over-skor fram. Hon är inåttåad och rör sig bättre med dem enligt ägaren. Hon har haft dem under de snart fem månader jag varit medryttare på henne så jag vet inte hur hon rör sig med vanliga skor.

Nu skall hon åka på bete hos min brorsa, som även skor sina egna hästar. Han har sagt att han självklart skor henne också om jag köper skor. Men var köper man sådana skor?

Sv: Roll over skor

Jag googlade upp en butik på nätet där jag köpte ett par skor för att testa. De hette classic roller tror jag det var (Skorna alltså ;-) )

Sv: Roll over skor

Du kan beställa från t ex strömsholms hovslageri, Classic roller är hyfsat vanliga överrullnings skor och lätta att hitta.
Själv föredrar jag natural balance skor, så kommer inte överrullningen så långt fram på tån. Men vanliga CR är ändå trevliga skor på rätt häst :).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 446
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej, Jag flyttade i somras upp till norra Sverige och i samband med flytten skaffade jag en ny medryttarhäst. Under sommaren gick hon på...
2 3
Svar
59
· Visningar
10 366
Senast: Ramona
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 726
Senast: prallan
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 203
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka