Roliga växter till stenparti

Magiana

Trådstartare
Jag har en remsa skitdålig jord mellan en spaljé och vägen upp till huset och tänkte att det skulle funka bra att göra ett stenparti där. Det är cirka 6 meter. Jag har massor av lavendelsticklingar som ska planteras där men det behövs annat också.

Det är sällan jag frågar andra om växtråd men nu tänkte jag att fler hjärnor tänker bättre än en, så självklart frågar jag Buke ;)

Jag tänkte sätta dit mer sten och kanske ett vattenblänk. Diverse nejlikor ligger på vill-ha-listan. Sen passar det säkert med diverse taklökar och trift. Kanske Edelweiss. Kanske Aubretia. Men där tog det stopp med idéer. Någon som kan fylla på med roliga växtförslag?

Saxifraga, olika Sedum, Hebe, roliga grässorter, Lewisia, Alunrot är väl sånt som kommer upp i huvudet direkt:)
Återkommer genast om jag kommer på mera!

Lewisia är ju klockrent. Jag gillar dem skarpt. Alunrot har jag 3 stycken av så det blir bra. En av dem är helt okänd och jag har aldrig sett den vare sig hos någon annan eller i butik. Inte har den blommat heller. Den köpte jag på trädgårdsföreningens växtmarknad. Saxifraga ska jag nog knycka hos exet. Jag fick inte med mig något vid flytten. Sen får jag väl botanisera lite bland gräsen och se vad som passar. Det här blir nog jättebra :)

Murklocka kom jag på nu. Den blir det nog också bra.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
2 072
Senast: Martenix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar