Tittar på sonen och ler stort.
Han: "Det ser ut som du har maskar i tänderna! Som i en bok där det är så, dom är bruna i den boken."
Han: "Det ser ut som du har maskar i tänderna! Som i en bok där det är så, dom är bruna i den boken."
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På samma tema:- Var det till Belgien eller Bergien vi skulle åka sen i sommar?
Va? Nej, vi ska till deras stuga i Sverige!
- Jaa, just det!
(Vännen kommer från Bergen, Norge, varför förvirring uppstod )
Precis så där pratar min 3,5-åring ocksåFrån de senaste dagarna:
S, 3,5 år, när jag sa att vi ska gå ut i trädgården: ”Nej, min kropp behöver inte vara ute mer idag”.
H, 3,5 år, när vi plockar jordgubbar:
”Min mage säger att den vill ha jättemånga jordgubbar i sig!”
+ @julgrisenPrecis så där pratar min 3,5-åring också
Min mage gillar pannkakor
Min mun vill borsta tänderna nu
Min mage gillar inte att åka bil på motorvägen
Man förstår verkligen vad de menar!
Ja men verkligen! Undrar om det är något de lär sig på förskolan eller om det bara är en naturlig del av att lära känna sin kropp. Häftigt i alla fall tycker jagPrecis så där pratar min 3,5-åring också
Min mage gillar pannkakor
Min mun vill borsta tänderna nu
Min mage gillar inte att åka bil på motorvägen
Man förstår verkligen vad de menar!
Både ock tänker jag! Vi frågar hemma om han är mätt i magen och uppmuntrar att känna efter hur det känns och var osv. Mkt gulligt är det iafJa men verkligen! Undrar om det är något de lär sig på förskolan eller om det bara är en naturlig del av att lära känna sin kropp. Häftigt i alla fall tycker jag
Man får alltid bra svar av en nästan-treåringJag: "går det bra med korv med bröd ikväll?"
Pappan: "Ja säger *storebror*. Papper säger *lilla E*"
Men det är klart kläderna ska vara blommiga!Sms mellan mig och barnen med pappan som skribent för deras räkning.
Man får alltid bra svar av en nästan-treåring
Fler exempel:
- Lilla E, vad vill du göra på sommarlovet?
- Rosa!
- Vad behöver vi packa för kläder när vi åker till mormor och morfar?
- Blommiga!