Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
låter som min son..han undrade om jag va rädd för dinosaurierna när jag va barnMin äldsta,...mamma det var för länge sedan, sedan så länge sen som när hela jorden låg inne i magen på en alv. Var det väldigt länge sedan?
Uhm,..eeeh ja det var väldigt länge sedan?!
Samma barn,...
Mamma varför har du betalat för två hål i örat om du bara använder ett?
Jag, men jag använder det ibland jag har haft det hålet i snart 25 år, så nån gång har jag örhänge i det. Jag är ju snart 40 vet du...
Barnet, -shiiit, det var gammalt och tittar på mig med stora ögon
Min är inne i en fas nu när det bara bubblar över av frågor om aaallt,...kommer mkt roligt då men hinner ju glömma en del tyvärr . Haha dom är härliga/ärliga dålåter som min son..han undrade om jag va rädd för dinosaurierna när jag va barn
Japp..som häromveckan va han med på språkkurser jag går med hunden. Flera gånger hör han ledaren tjata om att man Aldrig får släppa linan..sakta o gjort så skulle ledaren visa hur man bäst håller. Självklart tappar han hunden och min son går fram till honom o säger..Men du man skulle ju inte släppa linan.Min är inne i en fas nu när det bara bubblar över av frågor om aaallt,...kommer mkt roligt då men hinner ju glömma en del tyvärr . Haha dom är härliga/ärliga då
Spårkurs ska det ståJapp..som häromveckan va han med på språkkurser jag går med hunden. Flera gånger hör han ledaren tjata om att man Aldrig får släppa linan..sakta o gjort så skulle ledaren visa hur man bäst håller. Självklart tappar han hunden och min son går fram till honom o säger..Men du man skulle ju inte släppa linan.
Får mig att tänka på en i mitt förra stall. Hon jonglerade sin shetlansponny. Hon var dock vuxenVi tittar på Tomteland på youtube och en av älvorna jonglerar med bollar. Dottern blir grymt imponerad och utbrister "Titta! Hon longelerar"
Min brorson sa under en period aldrig bara "god morgon" när han kom upp på morgonen, utan det var "godmorgon C****", alltså med hans eget namn på slutet. Jättesvårt att förklara för honom att vi säger "godmorgon C****" till honom, men han behöver bara säga "godmorgon" eller möjligtvis "god morgon mamma/pappa/farfar/osv" till oss. Han trodde liksom att hela hälsningsfrasen, för alla, var godmorgon + hans namnLilla E 2,5 år och jag pratar. Minns inte varför nu men lilla E säger iallafall "tack mamma!" och jag svarar "Åh, tack själv!"
E svarar: "Men nej mamma! Jag heter E****!"
Fattar vad hon menar, men inte lätt förklara språkets logik från barn ibland