I
izabell
Är det någon som har några förslag på några roliga och annorlunda ridövningar? Ska snart rida lite och det står helt still i huvudet.. Vill gärna göra något nytt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lavinia skrev:Hej!
Red en underbar(tycker jag) övning för flera år sen..
börja på ena kortsidan, rid i trav, vänd (vad heter den där ridvägen nu då??) rid lite "ökad" trav på förlängda hörnlinjen (du kan rida lätt) när du kommer ut till väggen går du direkt in i skänkelvikning med hästens nos "mot" väggen. I hörnan gör du en liten volt, som ska vara helt rund hästen ska vara korrekt böjd och ställd, är den inte det ta ett varv till. Upprepa sedan hörnlinjen, skänkelvikning, hörnvolt etc.. Jag tycker denna övning är underbar, fast man ska ha ganska stort ridhus och vara ganska ensam i det:-)..
Annars tycker jag att gångartsbyte på exakta ställen är skoj, typ vid "e" galoppfattning och galopp på volt (viss storlek) ett varv, avbrott när man kommer till spåret, skritt vid nästa bokstav, trav vid nästa, galopp vid (vad den boksaven nu heter) osv..
/ Lavinia, som vill rida NU!